9. var fan är ungdomarna ?
Jag får nog räkna mig som en av ungdommarna:I(25år)...Jag började med CA igen för några månader sedan efter ca 10år med malawi, så någon framtid finns det nog:D
Jag håller med att det startas för få trådar om just CA varför har jag ingenaning om!
Jag tycker att om man diskuterar en viss art eller en viss fisk så tycker jag att det är passande att lägga in ett eller flera foto på just arten eller fisken man diskuterar i tråden så man får en bättre överblick och just nu så har jag ingen vettig kamera att fota med så det e därför jag inte startar någon ny tråd.. men det e bara jag, vad andra har för åsikter återstår att se.
Kan det då vara så att fototråden som vi har är en bidragande orsak till att intresset verkar minska?
Här hamnar ju alla foton på alla arter. För oss, gamlingar (jag får väl räkna mig till dem med mina, snart 44 år), som är insatta så är det inga större problem med att reda ut vilken art som är vilken.
Men för en tjej/kille som är ny på detta blir det onekligen betydligt svårare.
Sen är det också mest foton på "special"arter mestadels beroende på, återigen oss gamlingar, då vi lägger in bilder på våra fiskar.
De är ju av modell större och kräver ett större kar, vilket man som ny på detta inte kanske är beredd att satsa på.
En av uppdelning av fototråden kanske vore på sin plats. Vad sägs om;
Foton på fiskar som blir max 15 cm - minimum akvarielängd 75 cm
Foton på fisk som bli mellan 15-25 cm - minimum akvarielängd 125 cm
Foton på fisk som blir över 25 cm - minimum akvarielängd 200 cm