Hej
Jag matar med Mysis, Diskus granulat, Aquatic Nature pellets som blötläggs samt ett vegetabiliskt foder (pellets variant). Populärast är Mysisen...
Bilägger 2 nya bilder på mina snyggaste hanar..
Den lilla är det som är mest produktiv när det gäller och leka..
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=356136
(Jag har tyvärr inte fått rättigheter att lägga upp bilder i forumet än men det kommer).
oavsett vilken art det är så är det samma vi har iallafall! Liknar mina på pricken.
Mina börjar vänja sig nu, äter ganska bra och smågnabbas lite.
Mitt vatten är som jag tidigare nämnt inte helt optimalt(eller rättare sagt inte helt likt deras naturliga miljö), ph ligger på 8,1. Nu verkar det inte störa jordätarna direkt, men jag vill nog ändå eftersträva värde mer lika deras naturliga miljö, även om jag inte kommer kunna gå ner så lågt i ph.
På sikt så har jag lite planer på Co2 för att få ner ph till runt 7. Det ger ju också positiva effekter för växterna i karet. Har ph-kontroller men inte mer, så det kommer ta ett tag innan jag kommer igång. Har en del stora utgifter närmsta månaderna (dessutom så har hsb tjatat om ny soffa ett tag...) så det lär inte vara aktuellt att lägga 2 loppor på utrustning till karet i ett bräde, tänkte smyga hem sakerna en i taget istället :)