Kjell I och med att medlemskapet nu tydligen kan löpa ut när som helst under året så måste det nog till ett meddelande av något slag om detta annars är risken mycket stor att folk inte förnyar. Man har definitivt hunnit glömma detta ett år senare när det löper ur.
Tidigare har ju ens medlemskap löpt ut vid årsskiftet så då kan man ju tycka att man kan klara sig utan påminnelse, men nu blir det ju ungefär som en prenumeration av en tidning och då får man en påminnelse om ny avgift ca. en månad innan tiden går ut.
Vi har tänkt att skriva detta på inlagan när vi börjar trycka adresser där. Det är ju först om ett år de första "fallen" dyker upp.
Påminnelsebreven har varit mycket effektiva även om det förstås kostar en massa pengar, så det blir nog flera sådana.
Vi har kollat vad det skulle kosta att lägga ut registret och få någon annan att fixa allt inklussive automatiska påminnelsebrev, men vi är för få medlemmar för att få ekonomi i det.
Kjell[/quote
] Sen undrade jag som sagt i mitt förra inlägg om det är så som Byttorp skriver.
Vad är skilnaden mot innan då endast medlemmar hade rösträtt på årsmötet? Även då gavs ansvarsfrihet från föregående period. Du har helt klart en poäng men jag har så vitt jag vet aldrig varit med i en förening där före detta medlemmar har rösträtt men jag kan ju ha missat det "finstilta".