Håkan OlséFantastiska foton men hur är det möjligt att ha ett akvarium utan alger? Vad är hemligheten?
Eftersom du inte har svarat lägger jag till några frågor:
Har du ett speciellt akvarium för att fotografering? Kemikalier mot alger? Speciella lysrör? Jag har alltid en tillväxt av alger, allt för mycket tidvis, men jag ser det som en tillgång oxå, men inget att fotografera och visa upp.
Tack för att du gillar mina foton. Inga hemligheter utan det är väl vanlig skötsel och renlighet som gäller .......
Alla akvarier som jag har fotograferas. Kemikalier mot alger, skulle aldrig fundera ens och använda. Har mycket dåliga rör för fotografering, eller svårt ljus att fotografera i (grolux) som dessutom gynnar algtillväxten. Skulle behöva investera i massor av rör men det får vänta lite.
Håkan Olsé[/quote
]Det är bara ett fåtal färgvarianter där. Vore bra om medlemmar lägger in sina bilder.
Visst skulle det vara kul om alla varianter fanns i artregistret. Men av de vanligaste/populäraste är dem flesta med, och en hel del ovanliga också. Skulle gissa att en 80% finns bilder på.