Tjusiga! Mina första troffar någonsin...
Tackar, jo jag hade dubbar för så där 20-år sedan och även här var det min första troffegrupp.
Håkan Olsé[/quote
]Väldigt bra foton som helt klart visar det blåa huvudet. Det är ofta svårt att se skillnaden mellan huvudets och kroppens färg.
Tackar, det är inte så lätt att ta kort överhuvud taget på en svart kropp.
[/quote
]Fina bilder, men inte så fina band på dom. Det gör ju inte så mycket om man inte ska odla på dom. Funkar ju i ett sällskapskar om man inte är så kinkig. Tycker faktiskt att de ser bättre ut på bild en när vi såg dom hos dig.
Kul att du gillar bilder på dubbar:). Det visar hur länge det var sedan du var hemma hos mig, det händer mycket om man sköter om sina troffar och jag är inte så kinkig när det gäller bandet utan det finns annat som är viktigare. Odla knappast, dubbar måste du urvalsodla på:-|
[/quote
]Fina. Personligen tycker inte det ar nagot fel pa banden da dom varierar ganska mycket aven pa vilda ex.
Tack och jag håller med sen är det ju upp till var och en om man vill ha urvalsodlade eller naturliga band.
[/quote
]Har ju sett Johans andra troffar, och tycker nog att alla andra håller en högre kvalitet än dubbarna. Skulle gärna ta lika bra bilder som honom och alla andra troffefotografer, då kanske det skulle vara lättare att sälja fisk man tröttnat på, eller fisk som inte håller måttet.
Då undrar jag vad är kvalité för din del?
Menar du att bara för att man kan ta bra bilder så kan man sälja fisk lättare?
Har du fisk som inte håller måttet?