Här snickrar du på egen hand, det är din egen missuppfattning om vad du tror om jägarna. Du är inte jägare (tror du,eller vill få oss att tro)men du vill tala om för dom vad jakt är och återigen anklagar du dom för att vara skjutglada typer som inte vill skjuta fler grisar*-)*-)*-).
Läs vad jag skriver, och se vad jag svarar på. Hämtat från jägarförbundets hemsida: -"
Jakt är ett sätt att uthålligt skörda ett överskott som naturen ger. En betydelsefull del av jaktskickligheten är att nyttja den resursen klokt och inte ta ut mer än naturen producerar. "
Ganska tydligt tycker jag.
Hur vet du förresten att inte jag är jägare?
[/quote
]Klart att det är så men givetvis i deras intresse kommer även vargen jagas i den takt man får. Varför skulle dom inte göra det?
Jag skyller inte beslutet om licensjakt på jägarna. Visst dom har lyckades bra med sin lobbying, men beslutet är helt och hållet politikernas fel.
[/quote
]Varför ska man bara accepter saker som bestämms då blir livet tråkigare än onödigt. Alla tänker på sitt och jobbar för det.
Precis, där slog du huvudet på spiken igen. Alla ser till sina intressen, jägare vill ha bort vargen, fiskare sälen och ålakråkorna, lanbrukare och skogsägare vildsvinet, renägare järven osv osv. Tar alla dessa grupper lagen i egna händer och struntar i beslut så kan du säkert själv räkna ut var det slutar.
[/quote
]Varför avslutade du torskfisket? för att du rovfiskat slut på all fisk? eller har vi fått haj i kattegatt:D
För stora fiskekvoter till yrkesfisket i kombination med miljöförändringar vid lekplatserna raderade i det närmaste ut torsken i Öresund och Östersjön. Idag har den återhämtat sig något igen, men långt ifrån tillräckligt.