HåDet här forumet är tydligen fullt av jaktharhatare!
Jag trodde det skulle handla om ciklider?
Hur många djur plågar inte vi akvarister genom att ha dem i
miljöer som egentligen inte passar dem?Och hur många arter
har näst intill förstörts av akvaristernas påverkan med inavel etc.
Ni som inte lever i vildmarken vet inte vad ni snackar om!
Jägare Fiskare och Akvarist i Norrlands inland
Där tro jag du har fel. Många här har förmodligen inte ngt emot jakt som sådant. Inte jag iaf.
MEN, det är den otroliga naiviteten bland majoriteten av jägarna och des anhängare som gör iaf mig otroligt upprörd och rent utsagt förbannad.
VARFÖR ser man en art som i vårat gemensamma land består av ENDAST 230 (ish) individer och vill utrota den. vart kommer hatet ifrån? dom tar en del hundar och de tar en del boskap. Ja och det är hemskt jag är med på den femman. Men va e de some så svårt att bara acceptera och gå vidare?? Gäller de boskap så finns det ersättning att få samt gäller även de hunden om man har den försäkrad.
Att den lever som ett rovdjur gör bör inte exkludera den ifrån vårat land.
Istället bör vi i ljuset av klimatförändringar o diverse andra förändringar värna om biologisk mångfald.
Rovdjuren som finns är toppen i en näringskedja och tar man bort den så rubbar man systemet och det finns det MASSOR med bevis på. å den som frågar efter "källor" får googla.
Så vi oavsett om vi e "sörlänningar" eller "norrlänningar" bör vi värna om våran fauna för den påverkar våra liv långt mer än somliga vill tro. Eller hur?