HÄr är också ett område där jag tycker man resonerar märkligt.
Varför säga att Vi är den enda föreningen som svarar!
Men om nu Kjell fått uppdraget varför inte få alla akvaristiska föreningar o stå bakom.
Jag tycker ju att det vore o ge remissvaret mer tyngd.
Nja nog har väl åtminstone också SARF svaret eller?
Sedan anser jag att du har fel om man skall få alla akvaristiska organsiationer (antar du menar det och inte föreningar) till att ge ett gemensamt svar för i så fall lär det inte bli något enat svar innan år har gått efter att remisstiden har avslutats;)
Dessutom så ger det väldigt mycket mer tyngd om 10 organisationer svarar än om det kommer in ett svar.
Well, om man nu skall försöka göra något gemensamt så är det väl i så fall inte NCS fel att det inte blivit av. För ett antal år sedan tog NCS initiativet till att alla akvarieorgansiationerna skulle samlas för att vi åtminstone skulle hitta en nivå där vi skulle kunna samarbeta. Bara några få organsiationer kom till mötet och det fanns inget intresse från någon organsiation förutom NCS för ett fortsatt samarbete.
Jag klagade i vintras (tror det var på Zoopet) att det då bara var NCS och SARF av sveriges akvarieorgansiationer som ens hade orkat anmäla sig hos Jordbruksverket att de ville ha info från dem om vilka lagförändringar som var på gång i Sverige. Denna anmälan tar max. 5 minuter att göra och ändå var det bara 2 som hade orkat göra det - det säger ju lite om intresset för dessa frågor från övriga akvarieorganisationer. Hoppas att mitt "gnäll" åtminstone fått lite fler organisationer att anmäla sig till SJV.