Och nej..det är inte de styrande som gör forumet, men deras närvaro kan uppmuntra och ge en gemenskap vilket gör att flera gillar att spendera tid här.
Hmm, jag tror inte att det är just mer gemenskap som behövs, då tänker jag inte på de styrande just utan rent generellt, jag bara regarerade lite på ordet - gemenskap.
Visst är det bra om det är en trevlig atmosfär osv men det blir lätt för mycket ryggklappning och snällt småprat om det är för tryggt och välbekant också. Då kunskapsnivån är så pass hög som den är hos en del så kanske man inte vågar säga vad man _egentligen_ tycker om gemenskapen är för bra. Man blir feg istället, sitter hellre tyst. Annars kan man ju råka ha "fel" eller hamna utanför "gemenskapen", så att säga. Så tror jag tyvärr att det redan är, eller är på väg att bli, här.
Angående de styrande, möjligtvis kunde de, eller någon annan eldsjäl, hjälpa till att skapa lite diskussion genom att dra igång olika trådar med intressanta frågeställningar då och då. Kanske olika teman från vecka till vecka eller månad till månad. Som det är nu diskuterar vi bara vilt då det väl blir pajkastning och därefter blir det närapå mobbning/utfrysning, från "gemenskapen", vilket känns rätt dåligt om man samtidigt vill locka hit nytt folk.