Det finns en egen tråd om ovanstående.
Jag tror man lätt underskattar ett varumärke samt värdet hos ett forum. Jag tror att det går att dra nytta av NCS som varumärke. Det finns ett enkelt businesscase i alla fall:
1) Antal aktiva användare är (borde vara) kopplat till annons intäckter.
2) Alla sätt som bidrar till fler aktiva användare bidrar till 1
3) NCS som varumärke kan utan tvekan användas för att samla oinvigda akvarister till nätet. Jag svär på att huvuddelen av alla som har akvarier inte surfar om det. Det är uppenbart då man går på en affär och hör alla frågor som kommer upp och man (jag) hör i förbifarten.
4) Genom att använda NCS som brand så skulle vi kunna göra reklam för dessa pengar, exempelvis en infobroschyr att skicka till de flesta eller alla akvarieaffärer i Norden. Detta i kombination med information muntligen till butikens ägare för att få fram broschyren i bra läge i butiken eller att de skickar med den vid alla ciklidköp)
Ingen har sagt att framgång kommer gratis.:)
Fler sätt att bidra till fler på forumet och mer intäkter:
- Bättre binda ihop nordens länder till detta forum (automatöversättningar via google translate?) Speglade forum med alla 4 språk, varje inlägg på svenska bör gå att få läsbart utan manuell inblandning och vice versa på de andra språken.
Bredda forumet till att inte bara vara ciklider utan alla fiskar eller tom fler husdjur. Viss tyngd på ciklider och utnyttjandet av NCS borgar för kvalitet i forumet. då krävs att duktiga personer inom de andra djuren finns med bland moderatorerna. Betalda moderatorer som håller igång och svarar någorlunda korrekt betalt per svar?