De jag hade velat sätt är ett fisk arkiv där alla kan skriva impincip va de vill, samt lägga ut sina egna bilder.
Varje medlem här skulle haft en del i sin personliga sida där man kan lägga up sina egna fisk bilder. Om man sedan skriver in art namn så länkas detta fotto direkt till art registret till vald fisk. Detta kunde även vara länkat till foto tävlingen för att få igång drivet att lägga upp bilder, så vis hade vi både fått proffsiga samt amatör bilder på fiskar i artregistret.
Delvis har vi detta redan idag genom att varje registrerad medlem har tillgång till funktionerna Mina arter och Mina akvarium. Dessa summeras ju sedan upp till Medlemmarnas Arter och Medlemmarnas Akvarium, där de visas för allmänheten.
Kommentarer eller texter kan man lägga till dessa presentationer,s amt att man vid presentation av art i Artregister, kan lägga upp egna kommentarer.
Idag kan man ladda upp bild till Mina akvarium, men inte i Mina arter, där istället Artregistrets bilder används.
Båda dessa funktioner är eftersatta och nu när de är på väg att konverteras till nya designen så passar jag på att lägga till lite nya funktioner (uppladdning av fler bilder på arter och akvarium, samt starkare integration mot Artregister).
Har du fler förslag som skulle göra det ännu bättre skriv dem här så skall jag ta dem i beaktande. Sedan när jag börjar få saker lite mer färdiga behövs feedback på resultatet.
[/quote
]
Systemet skall självkart vara självgående där det e medlemarna som lägger tid på att lägga upp bilder istället för att de måste vara en admin som gör det. Samt ifall man ser att en fisk ligger under fel fisknamn så kan medlemar anmälla detta och efter x antal av dessa anmällingar tas bilden atomatiskt bort från artregistret
Ju fler som hjälper till och bidrar desto bättre förstås.