Jag tycker det är väldigt bra att man kan se de senaste trådarna på 1:a sidan. för mig spelar det ingen roll om allt eller bara urvalt finns med, men allt vore väl kanske att föredra. Men jag tycker det kunde bli ännu bättre med en lite större och mer avancerad lista. Något fler trådar samt vem som senast postade. Då kan man se om någon svarat på sina egna inlägg. Jag tror ciklider.se har något liknande.
,Roligt att du nämner ciklider.se, eftersom jag har varit en hel del det sista halvåret.
PÅ ciklider.se ligger bara fiskrelaterade trådar på första sidan, varför är det så?
Till skillnad mot detta forumet.
Jo jag har en teori. Det sitter ett gäng äldre som har varit på detta forumet väldigt länge.
Dom älskar att debattera ditt och datt, men det är tyvärr inte så mycket fiskrelaaterade ämnen som avyttras i diskussionen.
För att dessa nybörjarfrågor som kommer upp gång på gång, det har dom diskuterat många gånger innan , så det är inte intressant längre att svar på dom inläggen för dom.
Och nu när det kommer upp intressanta miljöfrågor eller vargjakt eller andra trådar som dom tycker är intressanta, ja då är det aktivitet på dom, dessa trådar ligger på första sidan och oftast så ligger dom längst upp eftersom det skrivs mycket i tråden, ja dom engagerar verkligen en del äldre medlemmar.
Det är klart när nu denna nybörjaren har lag ut en nybörjarfråga och inte få igång någon diskussion i sin tråd, han ser att den kommer längre och längre ner på listan samtidigt som dessa andra trådar diskuteras flitigt.
Ja han tröttnar, söker sig till ciklider,se, för där får han svar från likasinnade, det vill säga folk som diskuterar ciklider, det var det skälet till varför han sökte sig till vårat forum.
Att få svar på sina frågor om sina kära fiskar.
Det är ett av skälen varför jag tycker att det är grymt viktigt att det bara finns ciklidfrågor på första sidan, för det är väl en ciklidförening.
Det med kvotering, ja det är roligt ord för akademiker, men jag tycker inte att det passar just i detta fallet.Janne