DaRe HåTack David! Här är ett par bilder på min Aulonocara sp. "stuartgranti maleri" . Wow för häftiga, jag gillar din fotostil men sköna belysningar och en dunkelhet men ändå klara bilder.
RobinH HåEtt par bilder till. Dessa fotona gillar jag bättre, inte lika mörka som du brukar posta;) mycket fina!
HaE Dessa fotona gillar jag bättre, inte lika mörka som du brukar posta;) mycket fina! Hahaha, tackar! Jag är väl inne i min mörka period;).
DaRe Fantastiska, har vi tillräckligt med dessa i artregistret? Där ska det vara huvudbild (1:a som syns) Hane hona yngel + 3 extra bilder som gärna får visa något extra intressant, men utan lekbilder eller yngelförsvarsbilder kan man ha andra bilder tills vidare.
stiffe Hittar tyvärr inte så mycket på dom får väl fota mer på dom när jag får tid över. Hittade två foton på OB honor och ett på en fight mellan två hanar.....
Wilhelm Hann inte photoshoppa bilderna! Kunde ju ha putsat rutan först, men det får bli en annan dag!:S Firefish som inte är Gro Lux röda, men hyfsat snygga ändå!
stiffe HåHärliga bilder Stiffe! Trewavasae hannarna i fightbilden är grymt snygga. Tackar HåE Här kommer några Photoshopade och Grolux röda foton ;)
Goran-A Lamprologus brevis "Kitumba" Min vinnande tävlingsbild för September fick flera kommentarer där de ville ha bort troffen medans en del tyckte den passade in i biotop ämnet. Å jag som hade sådant sjå att få troffen att posera i förgrunden. ;) Hur som hellst så har jag tagit bort troffen på denna bild. Kanske den duger till artreg då det saknas bild på fisk från fångstplatsen. PS. Stort tack för alla tävlingsröster samt kommentarer. Mvh Göran
DaRe Göran Å;851479Kanske den duger till artreg då det saknas bild på fisk från fångstplatsen. n Skämtar du :D http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_art_fangstplats.php?ID=210&fangstplats=Kitumba&fp=05 Har du bild på hanen samt honan samt yngel så har vi jackpot!!
Goran-A Har du bild på hanen samt honan samt yngel så har vi jackpot!! Jag får försöka att jobba på denna utmaning. ;) Mvh Göran
Bjorn1 Simons 240L Akvarium 2011-09-26 Tjockt med fisk nu.... någon som orkar räkna? :) Inredningen med snäckor gör att enormt många yngel överlever och akvariet är otroligt överbefolkat :^) ...dock är det väl ingått med överdimitionerade filter så fiskarna mår gott och allt verkar vara välbalanserat.... Är tacksam för kommentarer, speciellt om erfarenheter av överbefolkade malawikar. Edit: En intressant observation är att den vildfångade Analocara Maulana hanen tar 50% av akvariet i anspråk när ljuset är släkt.... en riktig tuffing som får alla uttalanden om att analocaror är lugna fiskar på SKAM! :D