Spännande att följa denna, posta gärna mer bilder eftersom han växer. Är sugen på umbridera från unimati men är rädd att de ska mobba sönder mina ornatum. Ni som haft arten hur är dom i humöret (min "must have" fisk nu)?
Umbrifera med ornatum, nej det går inte.
Jo, det går väl iofs, men då får ornatumen finna sig i att hålla sig undan mesta delen av tiden.
Mitt senaste umbeepar hade jag länge i ett 600 l kar och det fungerade jättebra. Dumt nog så fick jag för mig att det kunde fungera i mitt 1350 l kar också, de kunde ju då växa till sig några cm till.
Dock så fanns det en stor V Zonatahane och en stor V Bifasciatahane som tyckte annorlunda. Umbeehanen blev bara nr 3 i hackordningen och det orkade han inte med så han blev dålig och dog.
De andra brydde sig inte så mycket om umbeehanen, men när han ville bråka så fick han på pälsen av dem.
De umbee som jag plockade hem från USA och som den här härstammar från är från en gammal stam och är troligtvis lite inavlade.
Förhoppningsvis så är de från rio Magdalena som nu finns i handeln av betydligt hårdare virke och blir inte lika lätt dåliga, alla mina umbee har dött av en bakterieinfektion i huden.
När den väl bryter ut så är de döda inom några dagar.