Kul med bilder! Fortsätt gärna att uppdatera med bilder på yngelvården. Jag har en polare som håller på att starta akvarium och jag har tänkt att rekommendera just paletter.
Polaren skiter nog i akvarium men nu är jag så sugen så att jag inte kan låta bli, det får bli ett 240l. Jag är lite kluven om jag ska ha paletter eller apistogramma men det lutar åt paletter. Jag har i princip bara hållit på med tanganyika och malawi men det känns som att jag gått miste om något i och med att jag aldrig haft paletter.
Det blir inget biotop-kar, långt ifrån. Jag har länge varit sugen på corydoras (också en firre jag missat), sedan funderar jag på drottningrasbora (Trigonostigma espei) och kanske ottosar (ottocinclus) också. Skulle det fungera bra med paletter tror ni? Det är ett par som gäller i ett 240l va? Blir sällskapet för klent eller tror ni det kan fungera bra? Jag vill gärna se palettyngel såklart, men jag vill inte att massor ska överleva så att jag måste plocka bort sen.
Får be om ursäkt att jag inte bidrar med några bilder men förhoppningsvis så kanske tråden återupplivas lite igen i alla fall.