jinnarparen "Ferdinand" från sin bästa sida ;). Doch nybytt vatten och smutsig ruta men mja han e blå hehe lWWhQ-pMtPU ...och lekvillig hona, colombiatetror samt de okända "ornatum", ser bra ut!
jinnarparen Fint foto Rickard! Spara några yngel till mig;) Det andra paret är inte intressant ? Honan har en skada på ena ögat men annars så fungerar de fint, dock har de aldrig lekt. Kanske beror det på att de har sitt revir intill midasparet.
DaRe ...och lekvillig hona, colombiatetror samt de okända "ornatum", ser bra ut! Ja nu ser jag också "ornatumen"
salmberg Har bara ett foto att bidra med.... Men det var ingen dålig bild..:P Gattis till ynglena. Ska du spara dom?
Rivulatus Tack, honan har varit lekvilllig i princip två månader (eller iaf låtsas som det, tease ;) ). Men nu verkar det bli lek för första gången. Exakt där fick ni se det bästa jag kunde få med min lilla kompaktkamera (bara film funkar i princip) på ornatumen. Jag kan lägga upp en bättre film senare med mina småttingar som stjärnor istället.
Ove-Planstedt Lägger upp en nytagen bild på min V.fenestrata Laguna de catemaco hane. Jag vet att det finns några på forumet (läs RobinH) som har avkommor efter mina firrar finns dem kvar? Skulle vara kul att se bilder på dem:D
Ove-Planstedt Vilka färger Ove! Hur kommer det sig? Ser de ut så eller är han albino? Nej det är inte en albino det är en så kallad leucistic variant av V.fenestrata, hittils endast funnen i Laguna de Catemaco i Mexico. Denna "defekt" finns hos flera arter, mest känd är nog A.citrinellus och C.nigrofasciatus (elfenbensciklid) men oxå V.bifasciatus och V.zonata.
salmberg Ove Lägger upp en nytagen bild på min V.fenestrata Laguna de catemaco hane. Jag vet att det finns några på forumet (läs RobinH) som har avkommor efter mina firrar finns dem kvar? Skulle vara kul att se bilder på dem:D Ursnygg.. Dessutom är du grymt duktig fotograf. Ös på med mer.. Vet att Nickls Larsson i Stenungsund hadde ett par när jag,Jinnarparen och Micke var hemma hos honom för några månader sen. Kanske från dig?
salmberg Ove Lägger upp en nytagen bild på min V.fenestrata Laguna de catemaco hane. Jag vet att det finns några på forumet (läs RobinH) som har avkommor efter mina firrar finns dem kvar? Skulle vara kul att se bilder på dem:D Undrar om det inte finns en del i norge också..
Ove-Planstedt Undrar om det inte finns en del i norge också.. Hösten 2006 importerade jag b.la 10 st 3cm V.fenestrata Laguno de Catemaco från Jeff Rapps. Av dem 10 så var 2 st hanar och 8 st var honor. Jag hade 2 par som lekte flera gånger. Ett par + ca 50st 1 cm yngel sålde jag till Borås, Speedcat på forumet. Ett antal yngel hamnade genom Beast´s försorg i Oslo och Bara. Det går oxå 4 st honor i ett av A-lagrets visnings kar. Jag hade före Jul 2 st honor samt en hane den ena honan dog dock strax före Jul så nu har jag bara ett par kvar.
salmberg Ove Hösten 2006 importerade jag b.la 10 st 3cm V.fenestrata Laguno de Catemaco från Jeff Rapps. Av dem 10 så var 2 st hanar och 8 st var honor. Jag hade 2 par som lekte flera gånger. Ett par + ca 50st 1 cm yngel sålde jag till Borås, Speedcat på forumet. Ett antal yngel hamnade genom Beast´s försorg i Oslo och Bara. Det går oxå 4 st honor i ett av A-lagrets visnings kar. Jag hade före Jul 2 st honor samt en hane den ena honan dog dock strax före Jul så nu har jag bara ett par kvar. Tråkigt med honan som dog. Dom som Robin hadde hämtade han vid Norges gräns samtidigt som han tog hem Vieja sp.coatzacoalcos. Och paret som Nicklas har kommer säkert från Speedcat isåfall.. Finns tyvärr en del arter som det börgar bli ont om. Leker dom på äldre dagar?
Ove-Planstedt Nja kan väl inte säga att dem leker honan rommar av sig lite då och då hanen har blivit en surgubbe på gamla dar, ingen gentleman direkt, några yngel har jag inte sett på minst 3 år:(
RobinH Ove Lägger upp en nytagen bild på min V.fenestrata Laguna de catemaco hane. Jag vet att det finns några på forumet (läs RobinH) som har avkommor efter mina firrar finns dem kvar? Skulle vara kul att se bilder på dem:D Snyggt foto Ove... Nä tyvärr finns dom 3 jag var och hämtade vid gränsen till norge inte i liv idag, det var 2 hanar och 1 hona, efter ett par månader så blev en hane ihjäl slagen av den andra och sedan var jag dum nog att lägga i ett Istlanum-par hos dom *-) det återstående paret var slaktade dagen efter! tyvärr en av mina CA-favoriter som jag hoppas få tillfälle att hålla igen(dock inte tillsammans med Istlanum):P