Inte bara kostar de en hel del, vill man sänka tempen nedanför rumstemperatur så får man ytterligare problem i form av kondens utanpå glaset, fysikens lagar varmt möter kallt. Det ser ju inte bara för jäkligt ut utan det rinner dessutom ner och förstör vad karet står på.
Det går att lösa med dubbla glas osv men då blir det ju en helt annan division..
Du kan inte ha karet stående t.ex. nära en otät ytterdörr eller under/nära ett fönster utan radiator? Sånt får ju ner tempen en hel del.. Eller, om du har 100% täckglas så kan man ju ta hål någon centimeter bara i varje hörne, motverkar lite uppvärming av belysningen iaf. Eller lägga något under glaset så att det vinklas öppet liiiite utmed en långsida.
Knepigt värre. Jag vill helst undvika att flytta karet och jag vet inte hur mycket det skulle hjälpa, det är rätt jämnvarmt i hela lägenheten, så jag vet inte vad mer jag kan göra. Karet är helt utan täckglas just nu, lysrampen värmer visserligen en del men man vill ju kunna se fiskarna också. Va trist att det ska falla på nåt sånt här. :(