Din ton låter som jag lyckats reta dig lite.....:)(jag lyckades:D)
Det var ju stor skillnad på hundhållning som du nu beskriver, med andra ord överdrev du friskt när du sa att du aldrig hade din hund lös.
Själv vill jag nog påstå att alla hundägare låter lika dant, deras hundar ställer aldrig till med något och är helt felfria.*-)
Visst finns det risker med att släppa en drivande hund i skogen, risker som dom som sysslar med sånt är beredda på att ta. Som jägare följer jag även tider för när man får ha lös hund i skogen, det borde du också göra allra helst när du är i strandmiljö.
visst gjorde du det :D
nej jag överdrev inte, men uttryckte mig klumpigt. Jag avsåg att jag inte hade min lös i skogen utom synhåll då det var det diskussionen handlade om som jag fattade det. Och det har jag inte heller.
MEN visst springer han ibland på sandstränderna vid halv storm, detta för att som sagt minimera risken att stöta på människor, fåglar, vargar eller vad du vill.
Kanske skulle jag för säkerhets skull skrivit också att tomten är inhägnad - men det är den.
men vad menar du med att alla hundägare säger att deras hund aldrig ställer till med nåt? Det har jag aldrig sagt om min - han är hund och klart jag litar på honom på ett vis - men på ett annat vis måste jag också inse att han trots allt är just det: "en hund" - så jag skulle aldrig komma på tanken att säga att "han skulle aldrig...." Jag misstror honom inte - men instinkter sitt långt inne och därmed vill jag heller inte ha honom i skogen lös, utom synhåll. För ansvaret över honom och hans beteende är mitt, till syvende och sist.
och vad gäller strandmiljö - så skrev jag också att han inte springer där under "säsong" - i mitt inlägg vill jag minnas :P
Och med det trodde jag de flesta fattade att han inte är där sommarsäsong eller under häckningstid för fåglar - det står faktiskt stora skyltar på denna stora badplats om när hundar INTe får vara där - även om jag inte förtydligade det
:D