Antar då att du aldrig har din hund lös. (men så var det tydligen inte)
Vad menar du egentligen? Har du hunden lös i bland eller inte, eller är det skillnad på skog och strand.
Hur mycket strandfågel har din hund skrämt livet ur och varför just när det är dåligt väder? finns det ingen fågel där då eller syns dom inte i dimman???
Hur mår ditt samvete? mitt eget är helt ok.
Mitt samvete går det absolut ingen nöd på - då finns det uppenbarligen andra saker att oroa sig över här i livet
Nej, jag har honom inte lös i skogen och ser inte att han lider av det
Ja, han får springa på ett stort allmänbad (ej under säsong) när det är dåligt väder - som du vet blåser det rätt rejält ibland vid kusten och dåligt väder/regn....ja då är det inga fåglar som spatserar på stranden heller direkt och om så vore så händer det faktiskt att vi vänder hemåt igen och tar tomten, trot om du vill. Dimma släpper jag honom knappast i.....
och varför just i dåligt väder:
Av hänsyn till hundrädda, väljer jag att minimera risken att möta någon då, även om nu min hund inte går fram till någon - de kan bli rädda ändå
Hoppas det inte stör - den respekten kanske du också borde ha om du släpper ut din ur synhåll - även folk går i skogarna, en av orsakerna till att jag inte vill släppa honom där
På 1 km avstånd kan ägaren knappast garantera andras säkerhet och ej heller hundens säkerhet
-även hunden "kan" stöta på en ilsk människa om denne upplever hunden som ett hot
Sen har vi förmånen till en stor tomt som han har möjlighet att härja av sig i och leka med boll.
Han är 9 år och frisk som en nötkärna och inte överviktig
-så vad är djurplågeriet?
Din hund kanske är smartare än min - men min skulle aldrig fatta när det var säsong eller inte - lovligt att jaga djur i skogen eller inte
-för det är väl inte ok hela året - men det vet säkert din hund.