Anledningen till att vargen ses som ett problem av svenska jägare är troligtvis pga av att jägarna har ett industrialiserat synsätt på jakten, det måste ge avkastning varje gång även om det i verkligheten inte alltid gör det. Stödutfodringen är ett typiskt tecken på industritänk. Med det synsättet kommer jakten till slut att bli en industri och inte en hobby och blir det så, kan vi lugnt räkna med förstörda habitat och en rejält minskad biologisk mångfald. Vi är redan på väg dit.
Troligtvis tror du helt fel, men mäniskan är till naturen lat och vill göra saker så enkelt som möjligt ja. Därför sker en utveckling av saker man ägnar sig åt. Jakt fiske trädgårdsodling mm mm.
Men jag tror inga svenska jägare vill industriallisera jakten, va har du fått en så befängd tanke ifrån:S:S:S
[/quote
]...och det är just sådant resonemang som är så fruktansvärt tragiskt och man tror knappt det är sant när det kommer från folk som "gillar" att röra sig i naturen. Snart vill ni väl också att älgarna står bundna ute i skogen med en streckkod i arslet och ett chip med koordinater i örat. Utveckling eller?
Sorry trodde du förstod mitt ironiska medhåll tidigare.:´(
Men de klart om älgarna utrustas med gps redan när dom föds, så slipper man kanske använda lös hund vid jakt*-) då kanske det skulle vara lättare att acceptera vargen också.(jag är ironisk nu)(antar att ditt inlägg också var ironiskt):)