På frågan om var du står i vargfrågan var det inget svar.
Eftersom jag valde att stanna hemma vargjaktspremiärdagen så trodde jag att jag klart hade deklarerat att jag tagit avstånd från vargjakten i sin nuvarande form. Var inte det klart igår så hoppas jag det är det nu.
Som ytterligare ett förtydligande är att i mitt jaktlag var det bara ett fåtal som deltog, 7% av medlemmarna i jaktlaget var med i vargjakten och ändå var dom med och prickade 2 vargar redan på lördagen.
Just därför kan ibland känslorna bli lite heta när alla dras över en kam. Just därför blir jag lätt lite ironiskt när vissa verkar veta allt om hur jakt fungerar.
Men att därifrån sätta på sig en klisterlapp där det står att jag gillar varg är det långt, men sånt gör mig väldigt nyfiken på varför man gör det???
Men det verkar ingen vilja svara på.
Ängsligt kan man undra, hur många som skrivit under på att dom gillar varg har en mista lilla erfarenhet av varg? Att skriva under på saker som man inte vet något om har jag svårt att förstå.
Kanske är det nyfikenheten som gör att jag avstår vargjakten också, för hur många av svenska jägarkåren har en aning om eller egen erfarenhet av vargen i svensk natur. Min nyfikenhet tog till slut över, jag vill veta om vargen är så hemsk som alla sagor säger, och jag tror inte på sagor.