Kanon burk! Valdigt intressant upsattning. Kan du skriva lite om tech biten dvs, filtrering, lights, inreding, stenar etc. Vaxterna: kor du nagon tillsatts - tabletter eller iron - earth pellets i botten? :D
Tömmer du honorna innan dom spottar eller tar Julidochromisarna hand om spottade bebisarna? Min Ikola producerar nagot enormt o om min koloni gick i den burken skulle den bli overbelastad innom ett år.
Hej Tack.
Filtreringen består av två hörnmoduler med blå filtermatta pump 1000 l i timmen /modul.
Samt två större moduler med blå matta 2500 l/timme och modul. Dessutom en cirkulation pump på varje kortsida en på 6000 och andra på 12000 liter/timma.
Kontinuerligt vattenpåfyllning med ytavrinning, karet är borrat inuti hörnmodulerna.
Belysningen består av 3*150w mh samt led belysning 3w*48.
I början av filmen är all belysning tänd och i mitten är bara leden tända.
För tillfället använder jag inga tillsatser för växterna, körde ett tag med pmd eller vad det heter, men då växer valensnerian för mycket.
Fikarna är kasakalawe, bemba, mpimbwe red chek, (kambwimba tillfällig vistelse)
tanganicodus irsacae moba samt Julidochromis.
Ja dom tar en del yngel mest hästnos yngel. Ibland tömmer jag dom snyggaste honorna.
Jag kan tänka mig att ikolan är lika produktiv som bemborna, men mina moore är inte alls så produktiva.
Mvh/jimmy