Tänkte rådfråga här om skygga troffar. Köpte min första grupp troffar för några månader sedan nu och allt har gått bra men dem är extremt skygga. Det är 18 st halv vuxna Red Livua i ett kar med måtten: 120*60*35 (L*D*H).
Har prövat att ta ur all sten men eftersom ja har två moduler i den lyckas dem gömma sig vid sidorna om dem. När inte det hjälpte slängde ja i några få stora stenar.
Något tips? Kan tillägga att karet bara är 20-25 cm ovanför golvet.
Har själv ett kar underst i en ställning med måtten 145x60x40, innehållande ca 35 troffar på 5-6cm som står på samma höjd som ditt över golvet.
Upplever att de är mer skygga än mina övriga troffe grupper som går i kar högre över golvet.
Mitt inredning ex
I mitt fall har jag lite stenar utmed gavlarna samt endast 2 stenar i mitten som revirsten. Har endast ett ljusrör på 30w som ligger längst fram.
Upplever att i mitt fall är de mer skygga eftersom de ser mina grejer som jag har på golvet i mitt förråd samt rörelser från folk och hundar.
Tror att de kommer att bli mindre skyggare när de lär sig rutinerna utanför karet så småningom.
Isamband med div omflyttning av möbler vid inv renovering så stod det plötsligt en massa grejer framför mitt 600L och det skrämde de troffarna då de fick ny utsikt.......
Mvh Göran