Har förstått att ni alla är väldigt kunniga, tyvärr har jag inte kunskapen.
Skulle bli jätteglad om nån vet om man kan hålla en mindre grupp av t ex Moorii?
Jag försöker hitta något om det på nätet. Men hittar inget om att hålla mindre grupper.
Mvh Vivian
För många år sedan innan jag visste bättre höll jag troffar i mindre grupper. Oftas 6-8 st av samma art men då med 2 sorter i samma burk. Visst funkade det men blir en individ lilla minsta mobbad så går det fort, vet flera gånger att jag plockade upp attackerade fiskar helt utan fenor och nästa fjällösa sidor som fick gå i en burk för att repa nytt mod innan återinsättning. En sak är säker troffar är nog en av dom tåligaste fiskar man kan ha om man följer vissa regler.
Om du köper en liten grupp yngel typ 6st så funkar det helt ok tills dom börjar leka, det kan funka ytterligare ett år men sen helt plötsligt så är det färdigt.
Men ska jag vara helt ärlig var det tusen gånger mer spännande och intressant att hålla troffar på det viset istället för som jag gör nu med ett 30-tal som surrar runt som en flock bin i 500litersburkar.