JockeB Du menar nummer 2. Nummer tre ej postad ännu. Lite otydlig text ovan inser jag nu. Hehe ja nu ser jag, var nog jag som läste lite snabbt:) Ja nummer 1 hona och nummer 2 hane.
DaRe Jag siktade på 2 honor och en hanne, men håller med om att det antagligen är tvärtom. Nåja det är ju helt ok.
Micke-Jarhl Jag siktade på 2 honor och en hanne, men håller med om att det antagligen är tvärtom. Nåja det är ju helt ok. Du har helt rätt 2+1 men jäkligt fina vårda dom väl hehe....
Micke-Jarhl Tackar. Är det normalt att honan är så pass mycket gulare? japp det är min åxo mera färgglad hela fisken typ
Lundensis Slänger in några halvkassa bilder på mitt salvini par, den sista togs med blixt. Jättesnygga!
DaRe Tackar Thompa och fina firrar du med. Jag har lite fler bilder då de leker och då plötsligt slog ärgen om till mycket gulare. http://www.ciklid.org/forum/showpost.php?p=830661&postcount=251 De riktigt klargula färgerna fick han bara några sekunder åt gången då han blev förbannad på fiskar som kom för nära.
DaRe Honan 10 cm och hannarna runt 13. Dvs den leken var deras första men de var duktiga och höll ynglen i försvar väldigt länge
Thompa Ok, va ett tag sen mina lekte nu men det verkar vara på gång igen nu, mina växte väldigt fort. Har haft dom i snart ett år nu o hannen är runt 18cm honan kanske 12. Köpte dom när dom va runt 3-5cm, misstänker att det kan ha o göra med att hannen har varit starkast i karet sen jag skaffa han o det är han fortfarande :)
classe fin salvni.. ser den haft mig längsen.. dom är klart mkt aggressiv och bra vaktar sig sin vårdna yngel...
DaRe Jo det är tuffa rackare, men jag tycker ändå de beter sig bra mot övriga innevånare. vi får väl se när de växer på sig...