FrePGun Smyger in några blygsamma första försök med ett macroobjektiv... Var en billigare modell så det är ganska svårarbetat samt att jag nog kan lära mig mer helt klart. Kört utan blixt dock men sådant skall införskaffas så småningom... 479344793547936
Mikael-W Trevliga bilder, Mikael! Klåpade tydligen på nåt sätt när jag la upp bilderna. De skulle ju till tråden Tanganyika sandlekare/Featherfins. Rättade felet igår kväll.
mbitton Suddig bild på mina nya snäckisar som lekte idag, tror jag! Vilken liten skönhet! Är det speciosus?
Mikael-W A. compressiceps är avgjort en av de snyggaste firrarna när det gäller kroppsformen. Men färgen är ofta lite åt det tråkigare hålllet. Därför dristar jag mig att fråga: Vilka är de mest färggranna varianterna?
56ovwal Mikael A. compressiceps är avgjort en av de snyggaste firrarna när det gäller kroppsformen. Men färgen är ofta lite åt det tråkigare hålllet. Därför dristar jag mig att fråga: Vilka är de mest färggranna varianterna? "Yellow Head"-varianterna från sjöns sydligare delar gillar jag personligen. Färggrann? Nja, brun med ett knallgult huvud? Färgkombinationen får den att se än mer butter och ilsken ut :-)
maltandis Cyprichromis sp. "leptosoma jumbo" Kitumba Två hanar på ca 8 cm, det börjar färga mer och mer för var dag som går.
Pabbe Ja det är snygga Cyprichromis. antar att de inte är så lämpliga ihop med tropheus? Skulle de bli undanskuffade av för många livliga tropheus i simutrymmet?
maltandis Jag hade vanliga små för 5-6 år sen och de växte och mådde bra med troffar. De här blir ju lika stora som troffar så det funkar säkert.
RobinH Två hanar på ca 8 cm, det börjar färga mer och mer för var dag som går. Riktigt fina maltandis!
maltandis Just nu går de med petrisar, hästnäsor, ventralis och ett gäng elaka snäckisar. Wille, jag har bara 32 små red Chimba (Willes favorittroffe). Cyprisarna får företräde om jag måste välja, men det behöver jag inte :)
Pabbe Annars, så få du kasta ut troffarna! ;) Nej, nej, händer inte. Vet bara jag ska ha en art till, gärna med lite färg åt blått.