DaRe Två hanar på ca 8 cm, det börjar färga mer och mer för var dag som går. Grymma bilder och firrar
maltandis Grymma bilder och firrar Tack :) Det gödslas med cyprisbilder och sandsillar i facebookgruppen Tanganyika Scandinavia. Gå med om ni inte kan få nog av fiskbilder.
Wilhelm L.Boulengeri har fått frisimmande yngel. De är så små så de knappt syns! men simma kan dom. Snabba som blixten. Får väl hoppas att några överlever!
Anders-i-Askim Anders i Igår var det ett riktigt bra drag i glaslådan. En hona avlekt och fler är på väg.;) Hur gick det sen? Jo, två honor lekte totalt och sedan i fredags simmar 12 st nya kamrater i eget kar. (tuggtiden var 23 dagar för den som undrar :D )
56ovwal Neolamprologus olivaceus? Inköpt hos AquaTreff på förra årets Tysklandsresa som Neolamprologus brichardi Mtoto. 48378
Wilhelm fina fiskar! måste kolla mina boulangeri så jag ser skillnaden. Troligt att boulangeri har gul kant i fenorna.
DaRe Stämmer bra det, Wille. Jag har sett Lepidiolamprologus boulengeri som skiftar snyggt i blått också.
Pierre_N På tal om Lepidiolamprologus boulengeri , är det någon som kikat närmre på bilderna i artregistret? Jag tycker inte att det ser ut som Lepidiolamprologus boulengeri . Det skulle givetvis kunna vara mina som var felmärkta men om man söker runt på nätet så tycker jag att bilderna som ligger i artregistret inte stämmer riktigt. Jag har skrivit till artregistergruppen men fick inget svar.
Wilhelm Håller med Pierre. Det är inte boulengeri, utan något annat. Liknar mest Lamprologus speciosus om man kikar i btn guiden om Tanganyika, tycker jag.