Ola Ekonomi... Det beror garanterat på att de inte får tillräckligt betalt för hajköttet..
Så otroligt trist att det kan vara så. Hoppas verkligen att EU lyckas fixa ett totalförbud nu, nån gång måste de ju visa sig duga till nåt vettigt.
Ola[/quote
]Det har jag aldrig hört men det är 100% nonsens (eller kraftigt förvrängt) och faktiskt mot naturlagarna. Vad äter djuren? Däremot duger inte all mark till odling och det kan vara hållbart med husdjursskötsel, men det är en annan sak.
Alltså det här var en riktig djupdykning och nonsens verkade det inte vara, men visst var det säkert kryddat, så är det ju alltid, det var väl lite zeitgeist över det hela, med allt vad det innebär. Om man sedan ser det som 100% nonsens eller ej beror kanske på vilken sida av (ko)stängslet man står. ;) Jag gillar kött så från mitt perspektiv lät det vettigt. Och även skrämmande. Slutklämmen var väl i princip att vi skulle döda planeten... :S Tyvärr vet jag inte vad boken hette just nu, men jag kan googla lite och se om jag hittar den, den orsakade en massa skrik och gråt på veganforum världen över så omöjlig att hitta kan den ju knappast vara.
Såja, lätt hittad. Vegomyten heter boken, en del recensenter lovordar den medan andra tycker den är skräp. Provocerande urklipp på originalspråket:
"The truth is that agriculture is a relentless assault against the planet, and more of the same won’t save us. In service to annual grains, humans have devastated prairies and forests, driven countless species extinct, altered the climate, and destroyed the topsoil — the basis of life itself."