Just nu är det lite tomt på kul fiskar. Jag har bara 2 sortes Poecilia och den här luringen just nu.
Jag prioriterar jag att få i ordning allt tekniskt men förhoppningsvis blir det tid med lit fiskfångst också.
Fisk till Sverige. Jag har inga problem med utförsel osv här men det tycks vara lite lurigt med veterinärkontroller osv. i Europa och Sverige.
Har kollat lite och det som behövs för import är väl ett veterinärintyg från
exporterande land och en veterinärkontroll vid ankomst, (+ några blanketter att fylla i). kostnaden med flygfrakt och intyg borde väl landa mellan 4-6 tusen kronor för en låda. Med tanke på vad som finns i Guatemala, bla 5 arter Thorichtys (tex paisioni) + sebraciklider +++, jag gissar på lite levandefödare,tetror osv.
Ja jag är då med och sponsrar importen om du fixar fisk Bosse.
Tror nog att det är fler här på forumet som gärna deltager, om vi blir 10 pers så blir det ju max 600 kr skalle. upplägget kunde vara att något proffs tar hand om fisken och odlar dessa och alla sponsorer får gratis yngel.
Och du Bosse lär nog bli evig hedersmedlem i NCS om du fixar lite högintressant avelsmaterial av lite rariteter till Sverige.