Takk for hjelpen alle sammen, har fått litt å kikke gjennom:). Det eneste som er klart er at de neppe er altifrons, hvilket ikke gjør så mye da det eneste som er "feil" på de er størrelsen, så det gjør ikke noe om de skulle bli litt mindre. Men da burde det ikke drøye så lenge før de er klare for lek når de er på 10-12 cm :P
GöOhr! Jag är säker på att det inte är Altifrons du har, tror inte riktigt på Proximus heller men inte helt säker.
Skall titta i boken "South American Eartheaters" när jag kommer hem. Läste tråden på länken ovan och jag är lite undrande över att du matar jordätarna med havregryn. Har jag aldrig gjort med mina, jag matar med räkmix, cichlid grain(pellets) och torrfoder ibland.
Mulig jeg har misforstått noe her, men er ikke hvaregryn ganske vanlig å gi til fisk som spiser mye planter?:I
Jeg gir fiskene havregryn kanskje en gang eller to i uka sammen med annen mat.
Basiskosten består av tørrfor med mye krill/reker osv.
Ellers har de fri tilgang på planter de kan spise. Satanoperca pappaterra ene mine spiser flyteplanter, har ikke sett at Geophagusene gjør det enda. Jeg har sett at de spiser på javamosen og ferskvannstanga som jeg har satt ned som mat.
De fikk sin første porsjon grindalsorm i dag og det var populært så jeg.