Kajjjan Så här ser mitt 900-liters SA ut nu: 36818 Ska förses med lite fler växter - just nu endast 3 näckrosor, eller var det 4...? Tänkt besättning: Ca 20 skalarer - Altum mfl. ca 6-8 discus - vf eller liknande vildform. Stim av tetror av lämpligt slag. Helst vf Bilbukar. Helst vf Pansarmalar. Corydoras. helst vf Kanske någon jordätare. Helst vf. //Kaj
johho Så här ser mitt 900-liters SA ut nu: 36818 Ska förses med lite fler växter - just nu endast 3 näckrosor, eller var det 4...? Tänkt besättning: Ca 20 skalarer - Altum mfl. ca 6-8 discus - vf eller liknande vildform. Stim av tetror av lämpligt slag. Helst vf Bilbukar. Helst vf Pansarmalar. Corydoras. helst vf Kanske någon jordätare. Helst vf. //Kaj Så snyggt, det ser verkligen ut som en biotop tack vare höjden på akvariet.
Erik-Osterlund 1. 375 L 2. 375 L med mycket fisk och sten 3. 1120 L med yngelburk till höger som står i vägen
ChristianAlfredsson Sällskapskaret på 450-liter med välvd framruta. Skulle vilja ha en större ciklid som inte äter räkor och små rasboror.
PiaJo Här kommer en bild på mitt alldeles nystartade kar, startat idag :D Ville ha detta kar lite annorlundare när mina andra kar, så detta blev lite brunare, murrigare. Mina andra kar är mer "gröna" av alla växterna :) Skall ha tag på någon fin sort apistogramma till detta karet.
nicson Här kommer en bild på mitt alldeles nystartade kar, startat idag :D Ville ha detta kar lite annorlundare när mina andra kar, så detta blev lite brunare, murrigare. Mina andra kar är mer "gröna" av alla växterna :) Skall ha tag på någon fin sort apistogramma till detta karet. Fräckt kar! Skall bli kul att se vad du väljer. Hur stort är det?
DaRe Här kommer en bild på mitt alldeles nystartade kar, startat idag :D Ville ha detta kar lite annorlundare när mina andra kar, så detta blev lite brunare, murrigare. Mina andra kar är mer "gröna" av alla växterna :) Skall ha tag på någon fin sort apistogramma till detta karet. Du är ju genial! Snyggt jobbat, berätta lite hur du har tänkt och så mycket som möjligt så vi andra noobs kan lära oss nåt... ;)
irwin_fletch Snyggt Pia! Och gött att höra att du ska satsa på apistogramma. Vi är alldeles för få ...:)
Kajjjan Här kommer en bild på mitt alldeles nystartade kar, startat idag :D Ville ha detta kar lite annorlundare när mina andra kar, så detta blev lite brunare, murrigare. Mina andra kar är mer "gröna" av alla växterna :) Skall ha tag på någon fin sort apistogramma till detta karet. Riktigt tjusigt!! Eklöven, förmultnar de i vattnet? Hur påverkar det vattnet? Eller hur funkar det med löv i karet? //Kaj
HaE Här kommer en bild på mitt alldeles nystartade kar, startat idag :D Ville ha detta kar lite annorlundare när mina andra kar, så detta blev lite brunare, murrigare. Mina andra kar är mer "gröna" av alla växterna :) Skall ha tag på någon fin sort apistogramma till detta karet. Snyggt!!!