Tack för de goa kommentarena, kul att ni gillar detta med!
Ser ut att ha riktigt bra potential! Vad är det för bakgrund?
Det Btn Amazonas slimline, mycket snygg tycker jag :)
[/quote
]Du är ju genial! Snyggt jobbat, berätta lite hur du har tänkt och så mycket som möjligt så vi andra noobs kan lära oss nåt... ;)
Oj, hur har jag tänkt... jo tänkte att jag ville ha detta som jag ser i mitt det huvud att en flodbank ser ut i vissa delar av amazonas (fast så ser det egentligen inte ut men men..)
Jag gillar ju apistogramma och de gillar lågt ph-värde så jag kör med shrimpsoil i detta karet för denna är naturligt ph-sänkande, så vi får se hur det går och om det funkar.
I den snedställda slimlinen som är på kortsidan så är det en filterkammare och sen är det bottenfilter med som har skjutits in i kammaren. Allt för att få en så bra filtrering som möjligt och sen kör jag med två små pumphuvuden för att det inte skall bli för kraftigt cirkulation.
[/quote
]Snyggt Pia! Och gött att höra att du ska satsa på apistogramma. Vi är alldeles för få ...:)
Jepp, vi får hoppas att fler "hittar" dessa juveler :)
[/quote
]Riktigt tjusigt!!
Eklöven, förmultnar de i vattnet? Hur påverkar det vattnet? Eller hur funkar det med löv i karet?
//Kaj
Dessa förmultnar efter ett tag, fiskarna gillar att vara bland löven och sen hittar de säkert godsaker som bildas på dem.
Vattnet blir te-färgat och sen sänks ph-t litegranna.