Härlig djungel, vad har du i den? Apistos? Inga ciklider?
Kul att du tycker det... Nej inga ciklider... För litet tycker jag.
Det finns en del räkor i karet samt några guppy och anledningen till det är att jag vill uppmuntra mina söners intresse då de haft svårigheter med reproduktion pga glupska tetror. Tanken med detta akvarie är att testa konceptet med jordbotten i praktiken... Och att då inte till punkt och pricka följa andras rekomendationer. För att göra det lite svårare ombad jag en anhörig - Utan akvaristiska kunskaper - Att på måfå välja ut växtmaterialet. Nu efter ca 6 veckor då akvariet börjar se "fylligt" ut trots att där inte finns någon av de extrema snabbväxare jag själv skulle valt att "fuska" med kan jag konstatera att det iaf fungerar. (Bör således även fungera i större skala tänker jag) Akvariet är inte färdigordnat och att jag inte putsat till det extra inför dagens foto beror på att jag senaste tiden inte velat blaska i det pga blodförgiftning... Jag ser det mest som en hygglig referenspunkt för senare studier och ber som sagt att få återkomma.
För att återknyta till dina egna bidrag i tråden noterar jag att du fått mycket beröm för ditt CA-kar (Och det är befogat) men själv tycker jag att ditt 936 liters vida överstiger det. Inte bara för att jag själv är mest lagd åt det sydamerikanska utan ffa för att akvariets proportioner perfekt motsvarar ditt fiskval.
Mvh/Andreas.