Mitt 450L som jag byggt till lite på :) Har gröna trädpyton i överdelen.. som tar sig en simtur ibland!
Det här är en fantastiskt kombination! På 80-talet hade jag något liknande med en kameleont i överdelen. Kommer inte riktigt ihåg vad jag hade för fisk, det var ju kameleonten som var den stora stjärnan.
Grön trädpyton var då en dröm, men väldigt väldigt svår att få tag på, på lagliga vägar.
Däremot hade jag ett gigantiskt terrarium, 300x80x270 ca (lxdxh) med 2 kungspyton och 4 kungsboa. Byggt enligt mina specifikationer av en firma som byggde uterum i aluminiumprofiler, med skjutdörrar. Inredd bakgrund av skumplast med håligheter, målad i svart och beströdd med sånt där gräs man har till modelljärnvägar vilket gav ett mossliknande intryck. Med en en jäkla stor yucca-palm i mitten.
På den tiden hade jag så mycket fisk (även salt) och kräldjur att grabbens dagis regelbundet förlade sina utflykter hem till oss för att titta på allt, istället för att lägga pengarna på djurparker... Hade en tvåmeters leguan också, kom jag att tänka på nu...ja, jisses!
Där väckte du gamla minnen till liv, Oscar! :D
//Kaj
Vid koll på gamla bilder ser jag att den där tvåmeters leguanen är närmare 1 meter än 2 - lite som "när storfiskaren talar om..." - men rätt ska vara rätt.