Kjell Så för att få uttala sig mot kungahuiset måste man först uttala sig om alla viktiga orättvisor - märklig inställning.
Idag gick jag i alla fall på ett Första Maj-möte och där nämndes det i och för sig inget om monarkin - utan det fanns viktiga saker att ta upp.
Lika fullt så har jag svårt så har jag svårt att förstå din inställning för då borde ju denna sida inte alls få finnas för varför skall man lägga en massa energi på ciklider när det finns många andra saker i samhällhet som har mycket större betydelse:P
I ett forum får man självklart ta upp vad man vill (även om det inte handlar om de frågor som har mest betydelse) utan att man för den sakens skull skall klankas på.
Sett till intresset på denna sida så skall nästa Ciklidstämma uppenbarligen handla om monarkin och om vargar för att väcka intresse hos ciklidister:´(
Nu kan jag inte se att jag skulle sagt att man inte får uttala sig om kungahuset. Vad jag efterlyste i demokratidiskussionen var lite bredd och nyanser. Men tråden kanske inte alls handlade om en strävan efter en starkare demokrati? Då kanske jag gick helt off topic där utan att fatta det...
Å andra sidan utnyttjade jag ju bara min rätt att i detta forum ta upp vad jag ville. Men jag accepterar att alla inte delar min uppfattning och jag inser, till skillnad från dig då uppenbarligen, att mitt ord inte nödvändigtvis måste stå oemotsagt. Det här är inget första-maj-tåg där man bara kan gå ut och påstå saker utan att riskera att få mothugg. Det här är ett forum där man diskuterar och ventilerar åsikter. Det är liksom ett forums grundidé. Påstår du något som andra inte håller med om får du finna dig i att bli emotsagd.
Sen kan man ju alltid fundera över om politiska eller religiösa diskussioner hör hemma i ett specialforum för ciklidintresserade. Det är laddade ämnen som för en del har betydligt större tyngd och påverkan på livet än vad våra ciklider har.
Lite förvånade dock att en första-maj-demonstrant är bitter över att politiska frågor är mer engagerande än ciklidstämmans agenda.
//Kaj