Lars Snacka om att sitta på första parkett. Vilken föreställning som fladdrar förbi på denna sida/tråd. Tack skall ni ha allihop för fantastiskt fina bilder,,,,,,njuter :)
maltandis Labeotropheus trewavasae ochre Chilumba hos en vän i Enhörna Ett par i riktigt bra storlek, fick en släng av malawifebern när jag såg hanen.
DaRe Kul att se så mycket fina fiskar :) Copadichromis geertsi , Copadichromis sp. "virginalis gold" , Copadichromis sp. "fire-crest mloto" Otopharynx decorus , Placidochromis phenochilus , Lethrinops albus och någon mer jag inte minns namnet på. Här är några av firrarna:Dessa hade jag gärna sett många fler bilder på: Copadichromis sp. "fire-crest mloto" Otopharynx decorus
Cronan Kör lite bilder från i kväll. Har fått hem en hel del nya arter dock ville ingen av dom vara med på bild.
Erik-Osterlund Kör lite bilder från i kväll. Har fått hem en hel del nya arter dock ville ingen av dom vara med på bild. Så läcker den där acei:en. Så svarta var inte mina. Fin trewavasae och demasoni också :)
Cronan Erik ÖSå läcker den där acei:en. Så svarta var inte mina. Fin trewavasae och demasoni också :) Tack Erik. Gillar svarta fiskar så jag tycker själv den läcker ska ta ett par bilder till på flera individer då hela gruppen är väldig svarta inklusive honorna. Vet ej fångstplatsen på dom men de är svartare än vad jag har sett någon annan acei vara. Och deras avkomma blir lika svarta redan vid 2 cm är de helt svarta förutom de vita fenorna.
Erik-Osterlund Tack Erik. Gillar svarta fiskar så jag tycker själv den läcker ska ta ett par bilder till på flera individer då hela gruppen är väldig svarta inklusive honorna. Vet ej fångstplatsen på dom men de är svartare än vad jag har sett någon annan acei vara. Och deras avkomma blir lika svarta redan vid 2 cm är de helt svarta förutom de vita fenorna. Får dom fram dom blåa banden på sidorna eller är dom alltid kolsvarta? Riktigt snyggt att läpparna är blå. Skulle gärna köpt ett gäng av dig om du bott närmare! :)
Erik-Osterlund Mina fina Psedotropheus Tropheops red fin Londo :) 49944499454994649947 Ja dom var snygga. Fina honor också!
Cronan Erik ÖFår dom fram dom blåa banden på sidorna eller är dom alltid kolsvarta? Riktigt snyggt att läpparna är blå. Skulle gärna köpt ett gäng av dig om du bott närmare! :) Vid lek kan man se de blå banden men då är de blå metallic färgade samt att läpparna och fenorna blir silver vita. Men som sagt dom är väldigt svarta.