HaE surfade runt lite och blev inte riktigt klok på denna, varannan träff verkade kallade Lwanda och nästa Iwanda men det såg ändå ut att vara samma fisk, hittade dessutom vildfångande att köpa ;) ingen av fångstplatserna verkar finnas på ncs artregisterkarta kolla denna länken : http://www.cichlidforums.com/cichlidbase/index.php/profiles/Aulonocara-sp.-Lwanda-36.html Enligt Malawi bibeln så heter den Aulonocara sp "Iwanda" och finns på Hai reef i Tanzania och utmed kusten nära Chiwindi i Mozambique. Den har däremot handelsnamn som Iwanda och Red dorsal.
JockeB men Jocke fler malawis nu, jag har ju en gammal bild på dina malawi men då skämdes du;) om jag inte minns fel var det en mosaikgurmai oxå :D Hehe då skulle du se nu Peter;) Nej det var ju Blå Gurami:)
lisabeth Tröst Efter ännu ett besök hos Anders på Aquarium Malawi i Örebro blev det ett par wf Auloncara stuartgranti maisoni reef .Tyvarr ville den här hanen helst inte vara med på bild (än).Får i helgen några Iwanda också dock ej wf men så vackra.
Kajjjan Härliga bilder kajjan gillade specielt zebran. Hå[/quote ]Kanon firrar Kajjjan [/quote ]Härliga bilder av hög kvalitet. Tackar! Ett par till: 35388 35389 //Kaj
Kajjjan HåEn till bild på min Copadichromis borleyi "Red fin". Jädrar vilken bild! Och tjusiga firrar! //Kaj
DaRe red fin är det någon variant på denna eller bara ett tillägg på den fisken? Eller viss fångstplats?
HaE red fin är det någon variant på denna eller bara ett tillägg på den fisken? Eller viss fångstplats? Det är färg varianten från Kadango som kallas red fin.
Vombat Testar om jag kan få in lite bilder på några av mina fiska. Aulonocara sp stuartgranti Chinuni Tropheops macrophthalmus Kirondo Gephyrpchromis Lawsi VF hane