Cronan Labeotropheus trewavasae , Zimbawe Rocks 35263 35264 Copadichromis azureus 35265 Aulonocara "fire fish" eller karamell fisken som frugan säger hade hon fått välja så hade jag haft varenda akvarium med dessa fiskar. 35266
Cronan Labidochromis caeruleus 35267 35268 Och sen vad jag skulle säga är min favorit malawi här hema. Blir bara snyggare och snyggare dessutom är dom väldigt roliga att sitta och studera Pseudotropheus williamsi 35269 35270
DaRe Riktigt fina fiskar. Glömt inte artregistertävlingen redan här har du 4-5 st bidrag. Större storlek så är det bara att köra. Samt ännu bättre om du vet könsskillnader så kan du peta in ännu fler bilder.
cichlids4fun Bra kontrast i den övre bilden - gör nästan ont att titta på! :) den är så bra så fisken ser inklistrad ut i bilden:D
HaE den är så bra så fisken ser inklistrad ut i bilden:D Hahaha:)! Dom kunskaperna besitter jag inte och sedan har jag inte tålamodet heller att jobba med en bild en längre tid i ps.
Kajjjan Några nytagna bilder på mina malawisar: 35293 Labeotropheus trewavasae 35292 Aristochromis christyi 35294 Champsochromis spilorhynchus 35295 Metriaclima zebra //Kaj
Cronan Riktigt fina fiskar. Glömt inte artregistertävlingen redan här har du 4-5 st bidrag. Större storlek så är det bara att köra. Samt ännu bättre om du vet könsskillnader så kan du peta in ännu fler bilder. Nej någon tävling för min del är inte aktuellt har inget intresse för fota alls. Men tack ändå
Cronan Tack Håe. Det var inga dåliga demasoni du har kanon fina. Härliga bilder kajjan gillade specielt zebran.
cichlids4fun Hmm hade visst en till ;) Pseudotropheus sp "Elongatus Chewere" hane. men Jocke fler malawis nu, jag har ju en gammal bild på dina malawi men då skämdes du;) om jag inte minns fel var det en mosaikgurmai oxå :D
lisabeth Favorit fisk Helt klart min favorit fisk Auloncara Iwanda ,tyvärr omkom denna och endel andra wf när doppvärmaren över en natt lyckades få upp värmen till 60 grader.
cichlids4fun Helt klart min favorit fisk Auloncara Iwanda ,tyvärr omkom denna och endel andra wf när doppvärmaren över en natt lyckades få upp värmen till 60 grader. vilken snygging....:D synd att han inte finns mer, men det finns väl fler såna även om jag nog inte sett dem förut
cichlids4fun Helt klart min favorit fisk Auloncara Iwanda ,tyvärr omkom denna och endel andra wf när doppvärmaren över en natt lyckades få upp värmen till 60 grader. surfade runt lite och blev inte riktigt klok på denna, varannan träff verkade kallade Lwanda och nästa Iwanda men det såg ändå ut att vara samma fisk, hittade dessutom vildfångande att köpa ;) ingen av fångstplatserna verkar finnas på ncs artregisterkarta kolla denna länken : http://www.cichlidforums.com/cichlidbase/index.php/profiles/Aulonocara-sp.-Lwanda-36.html
imported ingen av fångstplatserna verkar finnas på ncs artregisterkarta Om jag inte minns fel är Lwanda ett handelsnamn på liknande sätt som Maulana är det, alltså ingen plats.
HaE Helt klart min favorit fisk Auloncara Iwanda ,tyvärr omkom denna och endel andra wf när doppvärmaren över en natt lyckades få upp värmen till 60 grader. Riktigt grann firre! Tråkigt att den dog för dig. Det händer allt för ofta att värmare får tuppjuck med dödlig utgång som följd.