Helt fantastiskt intressant tråd Kaj...Verkligen något man skulle vilja göra också.
Men hur var det praktiska upplägget...dvs hur ordnades resan och tråkiga delen
vad är kostnadsbilden?......Men sista bilden,är det inte Ätran du simmar i?
Kul att så många gillar tråden! Amazonas har för mig varit en livslång dröm, ända sedan mina första skalarer.
En del lägger sina pengar på båtar, fritidshus eller annat som kostar en förmögenhet. Hustrun och jag vill hellre uppleva saker och lägger våra pengar på sådant. Resan ordnades via en resebyrå i Sthlm, men vi diskuterade oss fram till upplägget. Jag hade önskemål och de hade förslag och på så sätt fick vi fram en resa som tog oss till Rio de Janeiro, Foz du Iguazu (ett av världens största vattenfall, på gränsen mellan Brasilien och Argentina), Pantanal, Amazonas och Panama. Hundra papp, kostade det. Värt varenda öre. På varje ställe hade vi en personlig guide som tog hand om oss. Denne tog oss runt och hjälpte oss med allt vi behövde.
En månad var vi iväg. Det enda negativa var alla flygresorna. Vi gjorde 15 flygresor under den månaden, men Brasilien är så enormt stort att det inte går att ta sig fram effektivt på något annat sätt. Dessutom är systemet så att alla flyg går till antingen Sao Paolo eller Brasil. Om du ska flyga någonstans blir det i princip via dessa flyghubbar. Du kan t ex inte flyga direkt från Rio till Iguazu, eller från Iguazu till Pantanal utan måste flyga via de här två hubbarna. Det gör att en flygresa blir två automatiskt.
(Ätran? Kunde du se det? Trodde jag kunde mitt Photoshop...)
//Kaj