Jonas-E
Ok, jag kan då, jag har liksom påsklov då, så då slipper man vänta några timmar efter skolan, har ni något förslag på café??
Vad sägs om gräddhyllan (deras baguetter kan ju räknas som en hel lunch :) ) , eller har någon annan ett bra förslag?
Mvh Jonas, Veberöd
olof
OK!
Det funkar för mig. Jag är inte paranoid så jag hoppas på att inte bli allt för spammad. Datumet verkar kunna funka. Jag har ju barn och familj så jag kan inte garantera att jag kan ägna mig åt fritidsintressen vid något givet tillfälle. Jag har inget direkt emot gräddhyllan heller.
Kul sida för övrigt. Verkar som om man kan spamma vem som helst till vansine...
Mvh
olof
Cutekid
Halloj !
Tisdagen den 15 låter kanon för min del.
Gräddhyllan är en värdig kandidat, som sagt, deras mackor går inte av för hackor.
Jag är ju kommen från Lidköping från början(studerar sedan 4 mån i Lund)och där har vi en mycket bra ciklidaffär som heter Zoo fritid.
Jag kan möjligen ordna så att vi får komma dit en kväll eller helg och vara där efter stängningsdags och kanske köpa och fråga dennis om ciklider och annan fisk.
Det tar ju lite tid att åka dit(ca 3.5 - 4h) men det är det värt.
Dennis har väldigt bra utbud.
Men det var bara ett förslag.
Skriv gärna vad ni tycker.
Calle.
Calle
Tropheus ikola & moliro
Cutekid
Hej igen !
Här kommer en länk till Zoo fritids hemsida.
www.zoofritid.net
Calle
Tropheus ikola & moliro
imported
Hej!
Ja, jag är verkligen intresserad av detta

!
Gräddhyllan?Det låter perfekt!
Jag bara undrar...Hur gamla är ni som tänker vara med i föreningen?
Så att man inte står där som ett litet barn med en massa gubbar;).
MvH Daniel
MvH Daniel
Jonas-E
jag fyller 18 i november, kolla annars presentationerna hos de andra........jag kollade en gång, vi ligger runt 16-40....där e någon som inte skrivit ålder, men det ligger väl däromkring, kanske ngn som e äldre.
Ska vi kanske säga då på tidsdagen den 15 på gräddhyllan, klockan 18.00-19.00?, då har man ändå ganska bra med tid tills dom stänger (de kan väl inte stänga tidigareän 21.00??).
Mvh Jonas, Veberöd
Cutekid
Halloj !
Grädhyllan it is then..
Kommer att bli intressant att se hur många som dyker upp.
Ska vi boka några bord eller vad säger ni? Brukar vara endel som fikar där.
Alla som kan, kan väl lägga ett inlägg så ser vi ungefär hur många det blir.
Det kan bli intressant det här.
Ha det gött
Calle
Tropheus ikola & moliro
Jonas-E
jag kan....ses den 15/4....boka bord, det är nog säkrast!!
mikro
tjing!
Ja, jag kommer, och har nog med mig ett antal kompisar. Vet inte säkert, men det kan vara allt från 1 till 6 : ) De har inte bestämt sig än, men jag ska se om jag kan få något säkert ur dem.
vad säger Filip, Fredrik och Björn?
/Mikael
Bjorn
I'll be there!
Jonas-E
det här kommer att bli Überskoj!
Va kostar baguett + dricka där?? så man vet hur mycket man ska tigga morsan på.......(köpte en ancistrushona till min hanne, budgeten e på ca 5kr efter det

(och en pump för nån vecka sen) :)), de ligger väl runt 40kr för en baguette och ca 20kr för en läsk??
Mvh Jonas, Veberöd
Cutekid
En macka och en läsk ligger väl mellan 40-60 spänn skulle jag tänka mig.
Man blir garanterat mätt i alla fall.
För övrigt fick jag min första lek av mina tropehus ikola idag.
Hoppas att det går vägen nu.
Calle
Tropheus ikola & moliro
Jonas-E
grattis till Ikola-leken!
Nu får man försöka mjuka upp morsan, man vill ju kanske ha påfyllning av läsken också :) !!
Hoppas att dina ikola klarar det nu! (har föjlt din ikola-tråd)
Mvh Jonas, Veberöd
Cutekid
Tack !
Ja det är dyrt att fika i dagens samhälle.
Vet du nått bra ställe häromkring där de har bra ciklider förutom södra sandby?
Jag har en grupp på 5 fulleborni(2+3) och 5 rostciklider(2+3) som jag vill byta in mot n ågra andra malawiciklider som jag inte haft tidigare typ demasoni eller nått liknande.
Undrar hur månag som dyker upp den femtonde?
Ha det gött
Calle
Tropheus ikola & moliro
imported
Hej!
Alla som dyker upp den 15 kan ju skriva det här, vissa har redan gjort det.
Jag ska försöka komma dit!
Hur många blir det ungefär, 10 st?
MvH Daniel
MvH Daniel
mikro
Katjing!
Jag försöker hålla koll på vilka jag vet kommer. Än så länge så kan vi bli 11 st om mina kompisar som sagt att de kanske ska komma verkligen kommer. Sen vet vi inte om Fredrik kan än, och inte Filip och Nicklas heller.
Vad det gäller ciklider i närheten så är Åkarp ett trevligt alternativ. Om man orkar åka lite längre så var Stoby helt fantastiskt! Var där förra helgen och det var det mest välsorterade stället jag sett! Har även hört att Jäger Zoo i Malmö ska ha en del, men jag har inte varit där själv än.
/Mikael
Fredrik-H
För min del ser det lite svårt ut tyvärr. Jag har väldigt oregelbundna arbetstider och även två barn som ska hämtas på dagis dagligen. Kommer jag så kommer jag annars hoppas jag kunna dyka upp någon gång i framtiden.
mvh,
Fredrik H.
www.cichlidforum.com
mikro
Synd att du inte kan komma Fredrik. Vi får göra ett studiebesök hemma hos dig istället ; )
Vem bokar bord? Som det ser ut nu tror jag det är 9 personer som kommer och 4 som jag inte vet än.
Det är inte någon som har några golden-honor över förresten : )
/Mikael
Jonas-E
Tja, du kan väl kanske boka bord mikro, jag har inte riktigt tid att åka upp dit, osv, jag e inte 18 än, så jag vet inte om jag kan boka sån't.......
Synd att du Fredrik inte kunde komma, men vi får väl någon gång göra ett studiebesök hos dig :) !!
jag kan tyvärr meddela att den killen jag kasnke skulle få med skulle på ett möte i en annan förening (tror att det var motorcykelkompisar från hans jobb), så han kan tyvärr inte komma. Men han ska försöka att komma nästa gång !
Ses den femtonde!
Mvh Jonas, Veberöd
robber
Mailinglistan fungerar inget vidare, jag kan, om intresset finns erbjuda en gratis mailinglista på domänen @kompis.nu.
MvH Simon
-----------------------------------------------
http://kompis.nu