Erik-Borjesson
Riktigt snyggt kar du har LN!
LN
TacK Erik.
LN
Nu såg ja att du vart från Växjö Erik.
http://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?47140-Salttr%E4ff-den-26-5-i-V%E4xj%F6
Jag ska ha en liten saltträff hemma hos mig, det kommer att bli 100% saltsnack.
Är du på G med salt så är du mycket välkommen.
LN
En kvällsbild, har himla bra färg och tillväxt just nu.
LN
Lite nya saltbilder
LN
Det är på väg att bli en riktig acroporaskog (tre sorter på bilden) och Euphyllian (fyra sorter på bilden) växer även dom rätt bra
LN
Detta karet läggs ner i höst,,,,,,,håller på med planeringen att göra mitt stora till salt.
DaRe
Det kommer bli sanslöst !!
LN
Tack DaRe:)
affealien
Riktigt fint kar du fått till. :)
Är själv sugen på testa salt men det blir inte i mitt 1000 liter utan blir nog nått nytt 350L kar som jag kan ha i vardagsrummet.
Därför har jag suttit och tittat på saltvattensguiden en del och tittat in i din tråd med 2400L karet, kul med folk som satsar ordentligt. :)
LN
Tack affealien :)
Jo 2400 litaren kommer nog att bli bra,,,,,,,,,men det kommer att krävas en hel del arbete innan ja är där.
Letar just nu efter en skummare som inte kan/får kosta en förmögenhet.
Det växer bra i karet,
Dessa koraller var ca ett pekfinger stora för 9 månader sen, men är nu flera knytnävar stora.
Den gröna Gorgonian har gått från en femkrona till två öppna händer i storlek på samma tid.
LN
Några nya bilder, det börjar bli fullt i byttan så att jag behöver komma igång med 2400 litaren
Wilhelm
Jättefint!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
irwin_fletch
Hur snyggt som helst. Inser hur mycket jobb och tålamod jag måste ha för att komma dit du är nu.
DaRe
Sanslöst
Bjorn1
Länge sedan jag ramlade in här.... otroligt läckert, som alltid! :-) ...hur gick sommaren? Hos mig överlevde nästan allt... några få korraller som blektes lite och ett par fiskar som hoppade ut.
LN
Tack för kommentarerna, det ligger en del dänslitna hårtussar på golvet. Men är mindre jobb än man kan tro:)
Tack Bjorn,, jo sommaren gick bra, inga förluster. Däremot går jag mot någon slags brist för att symbiosalgerna på mina gröna Montipora är borta.
Synd att några av dina firrar hoppade, hur går det med ditt fina saltkar?
Bjorn1
Tack för kommentarerna, det ligger en del dänslitna hårtussar på golvet. Men är mindre jobb än man kan tro:)
Tack Bjorn,, jo sommaren gick bra, inga förluster. Däremot går jag mot någon slags brist för att symbiosalgerna på mina gröna Montipora är borta.
Synd att några av dina firrar hoppade, hur går det med ditt fina saltkar?
Jag är mycket nöjd med det ...håller på med planering av uppgradering av lill-nanot. :)
LN
Jag är mycket nöjd med det ...håller på med planering av uppgradering av lill-nanot. :)
Låter kanon:) håller själv på med en liten (ja inte så liten) uppgradering av saltkaret.
Har ju ett 2400 liters som om allt flyter på går med salt om ca: en månad.
Bjorn1
Låter kanon:) håller själv på med en liten (ja inte så liten) uppgradering av saltkaret.
Har ju ett 2400 liters som om allt flyter på går med salt om ca: en månad.
Woaw!! Kryssar fingrar, tummar & tår för att det flyter! :) Mitt nya nano verkar bli ett långtidsprojekt (fick hem det specialbeställda karet från Akvarielagret i våras)... men jag var och hälsade på huvudinvånaren i det idag (han sitter i karantän en vecka till innan han får komma hem). Mitt kanske kanske lång-lång-tidsprojekt är att omvandla Simons (12 år nu) sitt 240L Malawi till salt (om 1-3 år) :)