Magnus-m Har gått o tittat på just parvus och "three spot masinje" som också går där. Men om jag skall ha 10-12 st av en av dessa så blir det nog ett lite väl stort hål i plånboken då jag redan har varit där några gånger redan. Vi får se om jag kommer iväg imorgon och vad det i så fall blir för något Parvus är ett bra val three sot masinjen är lite skum dvs jag tycker hanarna inom samma art ser olika ut. Parvusen är få som har och betydligt snyggare Ja priset ja hälsa från mig och säg du kan betala det dubbla jag sålde dom för ;)
jinnarparen Det blev ett besök till hos Zoologisk hobby i Tomelilla. Kom hem med 12 st C Parvus, kanonfina! Bilder kommer när de har vant sig vid sitt nya kar
Micke-Jarhl Det blev ett besök till hos Zoologisk hobby i Tomelilla. Kom hem med 12 st C Parvus, kanonfina! Bilder kommer när de har vant sig vid sitt nya kar TJena vad är det för firre känner inte igen namnet Släktnamn?
Lars Hej Har nu kikat igenom tråden från början. Det är inga dåliga fiskar du valt att sattsa på,,,,,bara skönheter allihop ;) Bilderna är av samma kaliber som motiven, ruskit bra. Men nu är jag nyfiken. Det började med ett 1350 kar och du har sedan köpt på dig ytterligare ett antal arter. Har du ökat på andelen Malawikar, eller sålt av före detta invånare :D Hur som helst, kul och intressant läsning. Lycka till i Malawiträsket. Mvh Lars
jinnarparen Tackar så mycket :-) Totalt är det 11 kar malawi igång, varav 6 är yngelkar. Så jag är djupt inne i träsket för tillfället, och det är hur roligt som helst!!
RobinH Tackar så mycket :-) Totalt är det 11 kar malawi igång, varav 6 är yngelkar. Så jag är djupt inne i träsket för tillfället, och det är hur roligt som helst!! Det låter som du försöker övertyga dig själv att det är roligt med Malawi;)
jinnarparen Det låter som du försöker övertyga dig själv att det är roligt med Malawi;) ...nä, bara för att trigga dig, o visst lyckas jag ;)
jinnarparen Wow har det blivit så mycket. Då är du ett lost case mao ;) Nejdå, jag har nog fortfarande fler CA än de flesta. Vad sägs om, Argentea, Deppi, Ellioti, Friedrichstahlii, Motaguense, Salvini och dessutom cf Ornatum. Hur många slår den listan?
jinnarparen Copadichromis Parvus De har tagit god tid på sig, men nu kan jag visa upp en av ädelstenarna.
jinnarparen 1 m Nimbochromis fuscotaeniatus kan ju aldrig vara fel, därför har jag 2+3 i samma kar på ca 2 dm st.
jinnarparen King of terror Den hotade kungen, men än så länge regerar han. Placidochromis electra , han är bland de minsta hanarna i 3 m karet, men håller de andra större fiskarna i schack.
RobinH De har tagit god tid på sig, men nu kan jag visa upp en av ädelstenarna. Glömde du lägga in fotot eller?? för du menar väl Argentea när du nämner ädelstenar;) hehehehe