jinnarparen Glömde du lägga in fotot eller?? för du menar väl Argentea när du nämner ädelstenar;) hehehehe haha, det kommer väl en bild på de senare...i en annan tråd... Vi väntar väl ca 1 dm till, eller....
RobinH haha, det kommer väl en bild på de senare...i en annan tråd... Vi väntar väl ca 1 dm till, eller.... Tror nog dom hade prytt vilket foto som helst lika bra som dom där malawi cikliderna du fotat;) hehe Måste ju faktiskt tillägga att fotona är super bra/snygga(synd bara att det är fisk från fel kontinent):)
Erik-Osterlund De har tagit god tid på sig, men nu kan jag visa upp en av ädelstenarna. Mycket fin firre!!
jinnarparen Tackar :) Just Parvusen tycker jag är extra fina på grund av deras mönster i svart och grått (som sen går över i blåmetallic). Jag har ju Trewavasaen också som är rätt så lika (så pass så att jag har de i skilda kar). Men deras färgtecknng är mer rakt på, svart och vitt, men enormt effektfull ändå.
DaRe Jäklar vilken vass firre! Cool hur stor är den, Champsochromis caeruleus ? heter inte forellciklid för intet!
Micke-Jarhl De är fina riktiga snabb simmare hanarna kan bli vassa mot Honorna iaf hade jag problem med det men på den tiden hade jag bara ett 2m kar vilket nog var för litet
jinnarparen Jäklar vilken vass firre! Cool hur stor är den, Champsochromis caeruleus ? heter inte forellciklid för intet! ...knappt halvstor, 18-19 cm. Du borde prova på dessa ädelstenar från malawisjön, där finns en hel del att njuta av ;-)
jinnarparen Buccochromis Rhoadesii Har 2+4 vf av dessa. Väntar med stor spänning på att hanarna skall börja färga, de blir fantastiskt fina. Det lär väl dröja 5-8 cm till innan det är dags, de är nu runt 17 cm. Är inte 1a bilden i artregistret en lepturus? Jag är ganska säker på att det inte är en rhoadesii.
DaRe Fler röster ifall den som är huvudbild idag till Buccochromis rhoadesii egentligen är en Buccochromis lepturus?
jinnarparen Nimbochromis Fuscotaeniatus Den här hanen håller just nu halva mitt 3m kar. Tittar man noga på honan så ser man varför, för det finns nämligen två honor till i karet.
jinnarparen Nimbochromis Polystigma Har 7 st av dessa, än så länge små. Men redan nu ser de riktigt fräcka ut. Fisken på bilden blir nog en hane.
jinnarparen Protomelas Taeniolatus 'fireblue' Den här är svår att få bild, har haft den i några månader nu. Men först idag så har han fastnat.
Micke-Jarhl Den här är svår att få bild, har haft den i några månader nu. Men först idag så har han fastnat. Protomelas fireblue ??