Nu spårar ni ur i dystopiska framtidsscenarier ;). I nuläget finns inga som helst krafter som verkar för att vi aktivt ska ha fler än
en artikel om ickeciklider
vartannat nummer. Däremot styr jag inte innehållet fullt ut utan publicerar det jag får in :(!
Jag kallar dessa artiklar för "utblick" och de är sällan långa. Oftast finns det en ciklidkoppling den enda gången det inte fanns det skrev jag en faktaruta med ciklidkoppling
http://www.ciklid.org/artikelarkiv/cb_artikel_visa.php?nr=200802&lopnr=10 Som redaktör har jag sett dem som delvis "krydda" men viktigare är faktiskt att jag själv lärt mig mer om CIKLIDER från dessa artiklar än de flesta av de andra. Det blir en annan infallsvinkel.
Jag ser inte att dessa skiljer sig överhuvudtaget:
Belysning till ciklider
Inredning till ciklider
Växter till ciklider
Fisksällskap till ciklider
Att någon av dessa helt skulle ta över är självklart uteslutet även om blad efter blad efter blad endast om belysning troligen skulle ge färre medlemmar än blad efter blad efter blad endast med ickeciklider ;)
Jag håller helt med om att artiklar som saknas är "hemma hos", "odlingsbeskrivningar" och "akvarieerfarenheter" men ingen vill ju skriva dessa! Jag skriver gång på gång i trådar som CA.-bilder att "snälla kan ni inte skriva en artikel" och skickar PM. Jag tigger om att ni ska gå hem till varandra och skriva. Jag skickar PM så fort någon varit utomlands och fotat.
Svaret är ofta "men jag har ju redan skrivit om det på forumet". Jaha, men skriv i CB också!
Att påpeka vad man inte är så intresserad av blir oerhört torftigt. Skriv här vad ni vill ha eller ännu hellre
skriv vad ni vill ha och skicka in det för publicering i Ciklidbladet. Detta är enda sättet att ändra innehållet i den riktningen. Vill ni inte skriva själv så tryck aktivt på era vänner och "forumskamrater" att skriva när ämnen dyker upp i trådar.