Micke Har du redan provsmakat en julöl? Eller blev det bara 23 flaskor? Det blev 47 flaskor, bryggkompisen fick 24 st. Den ska provsmakas 1:e advent.
Micke Idag har 36 flaskor i varierande storlek tappats med den saison som bryggdes för två veckor sedan. Den hade jäst ut från 1.050 till 1.007, abv hamnade alltså på 5,6%. Den smakade redan nu precis som jag hoppats, lätt, torr med blommiga humletoner. Den ska bli riktigt intressant att testa när det kolsyrats.
DaRe Hmm,... ställer in GPS, startar bil,... CYA soon! ;) Det har sina fördelar att sitta på medlemsregistret, hehehe.
Micke Tre öl av yppersta klass: Palate Wrecker en DIPA från amerikanska Green Flash Brewing Yang en DIPA från danska Evil Twin Brewing Rasputin en Imperial Stout från nederländska Brouwerij de Molen
Micke Beerssons DIPA från Malmö Brygghus. En välhumlad DIPA med kraftig beska. 30,10:- i Systembolagets lokala sortiment.
Micke En annan skånsk saison, från staffanstorps-bryggeriet Brekeriet. Härligt fruktig och lättdrucken. 39,90:- i Systembolagets lokala sortiment, kan beställas styckvis i hela landet.
Banderad ? http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Keffa Mer åt det första hållet :) f**** useless /Jocke
Micke Amager IPA från danska Amager bryghus, en härligt välhumlad och fruktig IPA i bästa amerikanska västkuststil. 44,90:- för en halvliter i systembolagets tillfälliga sortiment.
Micke Ser spännande ut. Jag ser fram emot att hitta en öl som är godare än Sierra Nevada torpedo. Den är på gång, jag har precis satt en jästkultur från Sierra Nevada på väckning inför söndagens bryggning ;)
DaRe Snacka om att denna tråd blev bra. Läste just igenom den och det finns så många jag skulle vilja prova!!!