Amerikans öl förtjänar numer väldigt mycket uppmärksamhet men visst har de dragit med en lång tids dåligt ryckte av bra anledningar.
Mitt absoluta och helt överlägset bästa öl är Sierra Nevada Torpedo. Så sjukt god att det svider i hjärtat lite när man tar en flaska!
:psychotic_40:
Citerar för att undvika dubbelpost. Amerikansk massproducerad öl så som budweiser, miller osv, är skit ja det håller jag med om. Men Amerikanska mikrobryggerierna här bäst i världen enligt mig och väldigt många andra. Synd att det ändå är så pass få öl som når hos i Sverige med tanke på hur mkt dom egentligen har där borta i Amerika.
Ikväll blev det Carnegie Porter. Andra gången för mig, gillade inte den första gången pga tokmkt kolsyra, idag upplevde jag normal kolsyra och gillade den.
Sedan blev det Flying Dog Winter Ale. Överraskande god, men efter 45min i glaset kom spritsmaken igenom ganska kraftigt, hade bara ett par centiliter kvar då som tur var. Kall var den en av de bästa julölen för min del.
Nu är det 2 år gammal Nils Oscar Imperial Stout. En gåva ifrån gudarna. Sjukt god. Är väldigt svårflörtad när det gäller stouts och porter men denna var riktigt god.
Igår blev det Mohawk Whiteout Stout. En Imperial Stout den med. Men 9,7% och en kraftig smak därefter blev 50cl för mkt för en ovan stout-drickare som mig så dom sista centiliterna åkte i vaskan, men ölen var riktigt god. Finns kvar på en del bolag fortfarande, så har du nån att dela den med så rekommenderar jag ett köp.