Någon som har förslag på pub i Stockholm med ipa fokus samt att de har Sierra Nevada grejor?
Jag har inte alls bra koll egentligen, men akkurat är en pub som många talar gott om, själv har jag aldrig besökt den och vet inte hur pass mkt SN-grejer dom har. Men dom har säkert en hel del ipor. Klistrar in ett inlägg ifrån ett ölforum jag är aktiv på.
Akkurat- Bra ölutbud med bra priser, god mat och en gedigen cuveelista.
Oliver Twist - Stockholms bästa "året-runt-utbud" av Amerikansk öl, väldigt bra mat och överlag humana priser. Krypavstånd till Akkurat
Man in The Moon - En stor lista öl med ofta intressant fatölsutbud där man även har en imponerande cuveelista. Kanske något dyrare, vilket en välkomponerad matlista kompenserar för.
Sorbon - Nackdelen är att det tar en 20 minuter med tunnelbana men väl där är det gemytlig stämning, Stockholms bästa priser och ibland exklusiva öl, både för stan och Sverige
Bishops Arms Bellmangatan - Troligen det minsta av BA i Stockholm men även ett av de trevligaste, familjärt och med bra ölutbud.
Bishops Arms Linnegatan - Det senaste bidraget till BA-familjen mitt i centrala Stockholm
Bishops Arms Sundbyberg - En bit utanför stan finns detta trevliga ställe som visar att man kan dricka god öl även i Sundbyberg
Bishops Arms Folkungagatan - Mysigt BA med bra utbud av öl och bra mat, har samlat på sig lite öl under åren
Bishops Arms Vasagatan - Ett av gastroställena med dyrare och "bättre" mat, bra utbud av öl både på flaska och fat
Bishops Arms St. Eriksgatan - Ett mindre, mysigare BA med bra personal
Monks Cafe Sveavägen -
Monks Porterhouse -
Monks Cafe Wallingatan -
Babajan - Otippat ölställe längst ut på söder med riktigt bra etnomat och bra ölpriser på väldigt bra öl
Tegners Gömställe- Helsvenskt koncept med bra svensk mat och väldigt stort utbud av svensk öl
Belgobaren - Stort utbud av Belgisk öl och bra mat
Pressklubben - Likt Duvel Café men med mer uppstyrd matmeny och atmosfär, mycket belgoöl
Duvel Cafe - Bra mat och liksom de båda ovanstående ett bra utbud av Belgisk öl
Copperfields English Pub - Bra ölutbud i en rätt traditionell pub-miljö på St. Eriksgatan
Mackinlays Inn - Förvånansvärt bra, men litet, ölutbud mellan Fridhemsplan och St Eriksplan, brukar ha ett par bra fat och Kaggen! finns för vettigt pris.
Djuret / Pubologi / Svinet - Grym mat med trevligt ölutbud i de tre olika "delarna"
Är du intresserad av Sierra Nevada så arrangerar Wicked Wine (importören av SN) provningar i sthlm och middagar med öl med jämna mellanrum. Håll utkik efter det. Vet inte om man kan anmäla sig till nyhetsbrev eller liknande kanske :)