Lite nya omdömen
Eskilstuna Black IPA, nyhet i beställningssortimentet för mars. Tycker denna var väldigt god, rekommenderas!
Nynäshamns Indianviken Pale Ale, bryggeriet beskriver det som "En traditionell India Pale Ale, med stor humlearom och kraftig efterbeska"
Är ett stort jävla skämt, noll beska, sliskigt söt och lite syntetfrukt i smaken, usch. Detta är så långt ifrån en IPA man kan komma, mer likt en veteöl men fortfarande riktigt dålig,
Nils Oscar Coffee Stout
Lite besviken faktiskt, väldigt tunn i både kropp och smak, går att hinka utan problem vilket inte känns helt normalt när det gäller stout, hade hoppats på mer smak och mer fyllighet. Kaffet finns där men det är ganska svagt, jag skulle inte kalla den för coffee stout. Helt ok smak, trevlig doft men i princip noll eftersmak, bara en liten plastig skum smak jag inte känt tidigare, som tur är den inte så kraftig, men eftersom där inte finns nån annan smak i eftersmaken går den att känna utan problem också och jag upplever den som störande. Hade gärna haft mer rostade toner överlag också. Sörplar man i sig ölen och sköljer den i munnen lite får man ut mer av smaken, men jag tycker det ska räcka att dricka den normalt såvida man inte ska analysera sönder den. Den får en svag 6/10.
Har också testat Brooklyn Brown Ale, ganska enkel men trevlig och lättdrucken. Det behöver inte alltid vara så komplicerat :)