oaken Ja det kan man ju tycka men som sagt jag nöjer mig med andra tetror för dom är oftast snyggare billigare och lätt att få tag i och den äter inte yngel med lika stor beslutsamhet som en Astyanax:D, Sen att det inte är biotop riktigt det vet inte mina fiskar för dom är inte vildfångade;) 5cm på 5 veckor det tvivlar jag starkt på med tanke på att tetra yngel är riktigt små vid kläckning, jag har för många år sedan odlat bla. Rosentetror och det är ungefär vad jag har för erfarenhet av att odla tetror, dom växte inte snabbt kan jag säga men jag har aldrig fördjupat mig i odling av tetror så jag gjorde kanske fel med mina*-) vad vet jag! men jag tvivlar ändå på att dom växer 5cm på 5 veckor!... Jag ställer mig också något skeptisk till den tillväxthastigheten, förmodligen var det väl något överdrivet men det säger ändå något om hur snabbt de växer. Har fått intrycket av att det är många som är intresserade av att hålla Astyanax med sina ciklider. Sen att fiskarna inte ser något skillnad är ju självklart :) Men det är ju för våran egen skull vi gör det. Sen tycker jag att det är dumt att jämföra två helt olika arter, förmodligen hade du inte gjort så om det var ciklider vi pratade om ;) Letade upp källan till det hela: http://www.aquarticles.com/articles/breeding/McFarlane_Astyanax.html
RobinH Jag ställer mig också något skeptisk till den tillväxthastigheten, förmodligen var det väl något överdrivet men det säger ändå något om hur snabbt de växer. Har fått intrycket av att det är många som är intresserade av att hålla Astyanax med sina ciklider. Sen att fiskarna inte ser något skillnad är ju självklart :) Men det är ju för våran egen skull vi gör det. Sen tycker jag att det är dumt att jämföra två helt olika arter, förmodligen hade du inte gjort så om det var ciklider vi pratade om ;) Letade upp källan till det hela: http://www.aquarticles.com/articles/breeding/McFarlane_Astyanax.html Hur menar du med jämföra 2 helt olika arter?? Intressant artikel och om det stämmer så är det ju sjukt bra tillväxt.
oaken Hur menar du med jämföra 2 helt olika arter?? Intressant artikel och om det stämmer så är det ju sjukt bra tillväxt. Menade bara att jämföra tillväxten hos Rosentetra (Hyphessobrycon rosaceus) och Astyanax (bimaculatus). Olika arter växer olika snabbt. Kändes lite som att du menade på att alla tetror är likadana, bara :)
RobinH Menade bara att jämföra tillväxten hos Rosentetra (Hyphessobrycon rosaceus) och Astyanax (bimaculatus). Olika arter växer olika snabbt. Kändes lite som att du menade på att alla tetror är likadana, bara :) Ja okej du menade så, Nä jag skrev att det var den ända erfarenhet jag hade av att odla tetror dvs att jag inte hade en aning om resterande tetror när det gäller att odla dom. Men strunt i det nu åter till ciklid snack;)
RobinH Lite fler Parachromis dovii "Laguna de arenal" F1 foto Dom lekte för andra gången idag.:) Storleken på dom är ca 12-13cm 1.Hane 2.Hona 3.Hane(hona i bakgrunden) 4.Yngel från deras förra kull
jinnarparen Lite fler Parachromis dovii "Laguna de arenal" F1 foto Dom lekte för andra gången idag.:) Storleken på dom är ca 12-13cm 1.Hane 2.Hona 3.Hane(hona i bakgrunden) 4.Yngel från deras förra kull Riktigt snygga dovii!!! Ynglet ser ut att vara en hona, en romstinn hona!! Hur stora är de små nu?
dezplay Lite fler Parachromis dovii "Laguna de arenal" F1 foto Dom lekte för andra gången idag.:) Storleken på dom är ca 12-13cm 1.Hane 2.Hona 3.Hane(hona i bakgrunden) 4.Yngel från deras förra kull Ursnygga! :D
RobinH Riktigt snygga dovii!!! Ynglet ser ut att vara en hona, en romstinn hona!! Hur stora är de små nu? hehe ja då e nog alla yngel romstinna honor;) Dom äter och växer så det knackar, svårt att uppskatta storleker på dom men skulle tippa på 1-1,5cm.
DaRe Lite fler Parachromis dovii "Laguna de arenal" F1 foto Dom lekte för andra gången idag.:) Storleken på dom är ca 12-13cm 1.Hane 2.Hona 3.Hane(hona i bakgrunden) 4.Yngel från deras förra kull Jag säger bara; artregistertävlingen!! Vi har inga bilder på dessa ännu i artreg! http://www.ciklid.org/artregister/index.php
Micke-Jarhl hehe ja då e nog alla yngel romstinna honor;) Dom äter och växer så det knackar, svårt att uppskatta storleker på dom men skulle tippa på 1-1,5cm. Snygga Robin kan undra hur dom är mot andra tuffa CIklider typ grammodes och motaguense kanske åxo Istlanum hade passat där hade varit cool blandning i STORT kar
RobinH Jag säger bara; artregistertävlingen!! Vi har inga bilder på dessa ännu i artreg! http://www.ciklid.org/artregister/index.php Ja jag ska se om jag hinner skicka in dom där ikväll när jag är hemma!
RobinH Micke Snygga Robin kan undra hur dom är mot andra tuffa CIklider typ grammodes och motaguense kanske åxo Istlanum hade passat där hade varit cool blandning i STORT kar Jag tror inte det är så bra idè att blanda dom*-) Istlanum är hemska att ha ihop med andra tycker jag, och dovii är värre enligt mina erfarenheter speciellt när dom leker. Grammodes och vuxna Motaguense har jag ingen erfarenhet av.
JockeB Micke Snygga Robin kan undra hur dom är mot andra tuffa CIklider typ grammodes och motaguense kanske åxo Istlanum hade passat där hade varit cool blandning i STORT kar Skulle tro man har ett världskrig i karet då :D Såvida vi inte pratar 10-20 kubiks kar ;)
RobinH Skulle tro man har ett världskrig i karet då :D Såvida vi inte pratar 10-20 kubiks kar ;) Ja jag tror det oxå:P
RobinH En liten uppdatering:) 1.Dovii yngeln växer så det knakar dom är ca 3-3.5cm nu. 2.Pasionisen har fått ett eget kar som dom kan få lite lugn och ro(Microphthalmusen började bli lite väl tuffa mot dom)
JockeB En liten uppdatering:) 1.Dovii yngeln växer så det knakar dom är ca 3-3.5cm nu. 2.Pasionisen har fått ett eget kar som dom kan få lite lugn och ro(Microphthalmusen började bli lite väl tuffa mot dom) Ser bra ut :) Pasionisen ser ut att vara rktigt gul och fin.