Riktigt lyckat. Snyggt och inspirerande.
Hur känns det nu när allt är klart? Vad kommer sen?
Det känns riktigt roligt att kunnat ro i land detta och sedan har jag haft grym tur med folk som läst tråden och hjälpt mig med att sälja sina fiskar som jag ville ha, De har sett chansen att förnya sig själva och sedan sett att deras fiskar fått ett bra, eller i alla fall stort hem. :)
Själva karet så är jag lite missnöjd med rampen, blev lite för tung och orkar inte bära sig själva så säckar lite i mitten så den kommer byggas om. Troligtvis blir det lite mer belysning också som kommer gå dagtid för att få mer fart på växterna och även 2st dator fläktar ska byggas in för att hålla nere värmen lite mer.
Sedan vill tjejen redan nu prova och dra upp en kull Guianacara geayi men jag satte stopp denna gången. Tar ju en del tid och jobb om man ska få upp yngel, speciellt i början och nu under semestern känns inte det alls så aktuellt. Men blir det fler lyckade lekar i vinter eller i höst så är ju det en ny utmaning att prova på. Har ett 54L kar som står tomt och bara väntar. :)
Men som det känns nu är det skönt att inte behöva jaga så mycket fiskar och försöka ordna transporter när man hittar det man vill ha. :)
Ska försöka spara ihop till ett macro objektiv till kameran också så jag kan ta riktiga bilder sen. Tycker det är riktigt roligt att fota fiskarna och dela med mig av deras beteende och tillväxt.
Men ska försöka bara njuta, flytta lite växter och mata fiskarna nu ett tag och inte ha för mycket projekt igång. Kommer självklart fortsätta bjuda på bilder och filmer på uppväxten av fiskar, eventuella yngel och annat roligt som händer i karet.